Tariceanu a mintit poporul cu televizorul
Dispozitiile sale n-au fost urmate si de reglementari speciale care sa oblige furnizorii sa dea banii inapoi populatiei
De doua – trei ori pe luna, o echipa a Distrigaz Sud, formata din trei-patru persoane, descinde la poarta abonatului Neagu Tanase, din Ploiesti, amenintandu-l ca-l debranseaza de la retea si ii ia contorul daca nu plateste abonamentul la gaze. Redam in totalitate scrisoarea remisa redactiei noastre:
„Locuiesc impreuna cu familia, in orasul Ploiesti, de peste 60 de ani. Mi-am platit darile la stat la timp si fara restante. De vreo cateva luni de zile, Distrigaz Sud imi face viata amara, desi eu am platit consumul de gaze la timp si in totalitate. Nu am platit, insa, abonamentul. Pentru acest motiv, de 2-3 ori pe luna, o masina cu 3-4 salariati ai Distrigaz Sud se prezinta la mine la poarta si ma ameninta ca imi ia contorul si ma debranseaza de la gaze. Este normal, legal si uman acest procedeu al lor? Eu nu am semnat nici un contract ca doresc sau consimt sa platesc acest abonament. Noi tragem de la gura sa platim darile si facturile, stimata redactie. Venirea salariatilor ne deranjeaza foarte mult, iar amenintarile ne-au imbolnavit pur si simplu. Eu si sotia mea facem, impreuna, varsta de peste 160 de ani si nu mai putem rezista.”
Am mers pentru dumneavoastra, domnule Tanase, la Distrigaz, sa lamurim de ce vin pe capul dumneavoastra recuperatorii. Distrigaz a introdus abona-mentul in baza unei decizii a ANRGN, l-a incasat timp de doua luni, fara sa fi incheiat contracte suplimentare cu partenerii lor, consumatorii, fapt care nu este deloc corect. Tara a izbucnit, lumea a iesit in strada, iar Guvernul a impus sa se retraga plata abonamentului si, din cate stim, sa inapoieze banii luati de la consumatori. Nicicum invers. Cel putin asa a spus premierul Tariceanu la televizor. De ce acum Distrigaz face exact pe dos, mergand sa-i ameninte cu debransarea de la retea pe cei care nu au platit, in loc sa dea banii inapoi celor care au achitat? Raspunsul e cat se poate de simplu si l-am aflat chiar de la directorul general al Distrigaz Ploiesti, Ion Ionita.
Promisiunile de la televizor nu au fost urmate si de dispozitii clare prin care furnizorul de gaze sa fie obligat sa inapoieze banii pe abonamente. Cu alte cuvinte, oamenii au fost „adormiti” cu televizorul… Drept este ca nici dispozitii certe sa incaseze abonamentul de la cei care nu l-au platit nu exista, avand in vedere si faptul ca el a fost incasat inainte de a se fi semnat contractele, ceea ce nu este, repetam, in ordine, Distrigaz actionand in numele reglementarilor pe care le-a avut si le are. Dar chiar si asa, conducatorii Distrigaz sunt hotarati sa-i taie de la retea pe restantieri, 300, din 125.000 de abonati. Neoficial sunt si voci care spun ca sumele incasate pe abonamente se inapoiaza oamenilor prin pretul practicat acum la gaze, lucru perfect posibil, dar greu de demonstat atata vreme cat niciodata nu s-a publicat din ce este format acest pret.
Maria BOGDAN