Firme fantoma si-au plantat ilegal, de la un capat la altul al Ploiestiului, 55 de reclame publicitare. Constatarea a fost facuta chiar de catre autoritatile locale in urma realizarii unui inventar al tuturor panourilor publicitare din municipiu care a avut un scop dublu: identificarea celor care nu au autorizatie de construire, si punerea acestei activitati in deplin acord cu noul regulament local privind publicitatea stradala in oras. Curios a fost ca aproape doua luni le-au trebuit inspectorilor pentru a constata ca fiecare a facut ce a vrut in materie de publicitate stradala in Ploiesti. Asa s-a ajuns ca orasul sa fie impanzit cu 174 panouri publicitare, dintre care, numai 119 sunt ale unor firme cu acte in regula, restul – 55, asa cum spuneam – apartin unor societati carora nu li s-a dat, inca, de urma. O constatare – sa recunoastem – socanta. Cum adica, vine oricine si deschide santiere in plin centrul Ploiestiului, planteaza zeci de panouri, afiseaza reclame, se impiedica de acestea toate serviciile de specialitate ale Primariei, dar nimeni nu vede, nimeni nu stie cine sunt acesti „fantomatici” intreprinzatori? Sa fim seriosi! Si s-o creada cine vrea ca in spatele acestor firme sunt niste anonimi si nu ilustre fete de politicieni si de functionari locali.
Pentru toate neregulile gasite in teren, muncipalitatea a dispus masuri clare. In cazul a 36 panouri publicitare, care nu sunt amplasate in locurile permise si, totodata, n-au nici certificat de urbanism si nici autorizatie de construire – verdictul este desfiintarea! In celelalte 19 cazuri, in care reclamele sunt fixate pe spatii permise, dar n-au autorizatie – printr-o discutabila daca nu chiar complice ingaduiala – autoritatile le-au mai dat un ragaz de 60 de zile, pentru a intra in legalitate.
Notificarile pentru desfiintarea sau intrarea in legalitate a panourilor au inceput sa fie transmise de muncipalitate chiar de ieri. Termenul pentru desfiintarea de buna voie este de 48 de ore. In caz de neconformare, ADPP va trece la demontarea fortata a panourilor publicitare punand in carca firmelor detinatoare, toate cheltuielile.
N.DUMITRESCU