Potrivit statisticilor Eurostat in Romania numarul utilizatorilor de Internet este de 40 la 1.000 de locuitori, de circa 10 ori mai mic decat media din tarile Uniunii Europene. Peste 60% dintre romanii de peste 40 de ani nici macar nu stiu sa deschida un calculator.
Desi in Romania numarul utilizatorilor de Internet este de 40 la 1.000 de locuitori, de circa 10 ori mai mic decat media din tarile Uniunii Europene, romanii se dovedesc printre primii atunci cand vine vorba despre dialogul cu autoritatile publice prin intermediul calculatorului.
Paradoxul mai include un amanunt: peste 60% dintre romanii de peste 40 de ani nici macar nu stiu sa deschida un calculator. Proportia firmelor romanesti cu acces la Internet, care folosesc Internetul pentru a obtine informatii de la autoritatile publice, a depasit media de 51% din Uniunea Europeana, 56% dintre firmele romanesti cu acces la Internet utilizand aceasta sursa pentru obtinerea de informatii de pe site-urile autoritatilor publice. La bulgari, de pilda, procentul este de 59%, la unguri – 44% in Suedia – 94%, iar in Marea Britanie – 36%.
In ceea ce priveste domeniile de activitate, studiul arata ca in Romania, firmele din domeniul imobiliar, inchirieri si activitati din domeniul afacerilor au utilizat Internetul in proportie de 67%, peste media europeana de 61% si peste nivelul din Bulgaria, de 65% sau din Ungaria, – 47%.
Principalele companii romanesti care au luat informatiile necesare de pe site-urile autoritatilor publice au fost, in 2004, cele mari (cu peste 250 de angajati), cu o rata de 73%, societatile comerciale medii (cu 50-249 angajati) – 60% iar cele mici (maximum 49 de salariati) – 52%.
Lucrurile stau insa cu totul altfel cand vine vorba despre persoanele fizice. Dintre tarile candidate la aderare, Romania este pe ultimul loc la capitolul computere personale per capita.
La noi in tara, cei mai multi posesori de PC-uri sunt adolescentii si tinerii. Cel mai adesea, baietii folosesc computerele pentru jocuri, pentru informatii legate de invatamant sau de locul de munca si pentru informatii legate de muzica si filme. Asta, in vreme ce fetele sunt interesate mai mult de jocuri, de moda si informatii legate de vedete internationale.