Asa dupa cum am scris si in editia de ieri, nu am dorit sa amplificam, in niciun fel, problemele inerente care se ivesc de fiecare data cand iarna isi intra in drepturi. Dar, intrucat aceste probleme au fost mai ales ca urmare a lipsei de responsabilitate manifestate de reprezentantii diverselor autoritati judetene, suntem nevoiti sa revenim si astazi pe tema modului in care au fost – mai exact n-au fost – deszapezite drumurile judetene. Ca atare, ieri pe la ora 12,30, am batut, din nou, pe la usile reprezentantilor Consiliului Judetean Prahova. Seful administratiei judetene nu era la birou, dar am aflat, in schimb, care este persoana responsabila cu coordonarea activitatii de protectie a drumurilor judetene pe timp de iarna – Daniel Alixandrescu, directorul executiv adjunct din cadrul Directiei lucrari si servicii publice. Din start, l-am intrebat daca este multumit de modul in care cele doua firme care s-au angajat, prin contract, sa deszapezeasca drumurile judetene, si-au facut datoria si daca reprezentantii administratiei judetene au si verificat, la fata locului, cum s-a actionat. „Un lucru este cert – nu se poate actiona, in acelasi timp, pe toate drumurile judetene – a mentionat Alixandrescu. Iar pe timp de ninsoare, actiunile sunt ineficiente. Conform contractului, dupa ce nu mai ninge, in timp de 12 ore – maximum – firmele au obligatia sa aduca drumul in stare de viabilitate. Daca nu se intampla, este grav. Insa, tin sa precizez ca in Prahova circulatia nu a fost oprita pe niciun drum judetean, din cauza zapezii. Astazi, cand vorbim (n.n. ieri), se circula fara probleme. In privinta verificarii, pe data de 3 ianuarie, un inspector a fost, in mod special, in zona de sud a judetului, unde a cazut cea mai mare cantitate de zapada, iar pe 4 ianuarie au fost pe teren doi inspectori. Eu sunt multumit de modul in care firmele au actionat. In general, prima data, se actioneaza pe drumurile cele mai importante, sau cu pante.” Am adus in discutie, atunci, cazul de la Olari, dar si de la Calugareni, unde, cei din conducerea primariei inrosisera telefoanele tot rugandu-i pe sefii firmelor sa trimita utilajele pentru degajarea drumului. „Pe mine nu m-a anuntat nimeni de problemele de la Calugareni. In adresa transmisa tuturor primariilor prin care li se faceau cunoscute numele firmelor si ale persoanelor de contact, era trecut inclusiv telefonul meu. Raspund indiferent de ora. Si la 12,00 noaptea.” Intrebat care este modalitatea in care se poate verifica modul in care au actionat firmele pe teren, directorul Alixandrescu a raspuns: „Avem un grafic in care sunt trecute inclusiv orele de plecare ale utilajelor din baza. Spre Calugareni, de exemplu, sunt mentionate, pe data de 3 ianuarie, doua plecari din baza de la Mizil: una la ora 11,30, iar cealalta – la 15,45. Daca ziceti ca ati discutat si dumneavoastra cu cei de la firma, probabil ca dupa aceea au plecat utilajele aproape de ora 16,00.” L-am rugat, totusi, pe director ca sa verifice, de fata cu noi, la Primaria Calugareni, la ce ora au ajuns utilajele. Care a fost raspunsul primaritei? „Ora 17,00!” „O bila neagra pentru ei” – a venit, atunci, replica lui Alixandrescu. Se impun, in acest caz, sanctiuni? am intrebat. „Luni o sa discut cu presedintele Consiliului Judetean aceste aspecte si o sa vedem ce se va hotari ”. Ce-ar mai fi de adaugat ? Poate faptul ca daca tot se va discuta cu seful administratiei, atunci, ar trebui trecute pe lista problemelor intampinate la deszapezirea drumurilor judetene si pe cele de la Rafov si Brazi. In primul caz, primarul a catalogat firma care trebuia sa trimita utilajele in teren drept „una neserioasa”, fiindca „se punea lama doar de ochii mei, iar pentru ca nu s-a actionat la timp, acum sunt probleme cu poleiul”. Viceprimarul din Brazi ne-a spus, la randul sau, ca, „pe data de 2 ianuarie, cand am vrut sa iau legatura cu cei de la firma, ca sa se actioneze cu material antiderapant, mi-a raspuns robotul, iar pe data de 3 ianuarie s-a intervenit foarte tarziu”.
N.Dumitrescu