Directorii liceelor din Ploiesti vor examene de admitere!

Inlocuirea examenelor de admitere la liceu cu media notelor obtinute la tezele cu subiect unic si media generala anuala V-VIII se arata a fi un motiv de nemultumire pentru cadrele didactice si directorii institutiilor de invatamant. Multi dintre profesori sunt de parere ca sistemul tezelor cu subiect unic nu reflecta nivelul real de pregatire a elevilor.
Finalul acestui an scolar, cand vine si perioada inscrierilor la licee, a determinat conducerile unitatilor de invatamant sa atraga atentia asupra admiterii pe baza mediilor de la tezele cu subiect unic. Potrivit unor date furnizate de catre Inspectoratul Scolar Judetean Prahova (ISJP), fiecare liceu poate organiza concurs pentru viitorii liceeni doar daca a fost anuntata, cu un an inainte, aceasta intentie. Prin urmare, in aceasta vara, niciun liceu din Prahova nu va putea selecta elevii prin concurs, pentru ca nu a facut solicitarea amintita. Singurii elevi care vor sustine testari sunt cei care opteaza pentru clasele bilingve, acestia urmand sa dea probe la limbile straine.
Dupa parerea inspectorului general al ISJ Prahova – Gheorghe Matei – admiterea de anul acesta ofera posibilitatea tuturor candidatilor sa se inscrie la liceu sau la o scoala de arte si meserii (SAM). “Pana anul acesta, elevii care nu promovau testele nationale se inscriau automat la SAM, iar cei care reuseau sa obtina o nota satisfacatoare optau pentru un liceu. La scoala de arte si meserii ajungeau ori elevii care au avut ghinionul sa nu promoveze testele, ori cei carora nu le place cartea. Astfel, SAM-ul a devenit cenusareasa invatamantului”, ne-a declarat interlocutorul nostru.
In schimb, directorii liceelor din Ploiesti sustin ca admiterea in functie de nota obtinuta la teze are nu numai avantaje, ci si dezavantaje. Spre exemplu, Gabriel Taga, director al Colegiului National „Mihai Viteazul” din Ploiesti, ne-a declarat ca, in ceea ce il priveste, anul viitor va solicita aprobarea organizarii unui concurs de admitere cu o selectie mult mai riguroasa fata de anul acesta. „ Cu privire la acest sistem, problema este ca apare subiectivismul in notare, iar multi elevi pot obtine note mai mari sau mai mici cu trei puncte, sau chiar mai mult, comparativ cu valoarea lor. Astfel, este posibil ca elevii „slabi” la invatatura sa fie incadrati la institutii de prestigiu, iar altii care au, intr-adevar, potential sa ajunga la grupuri scolare industriale sau chiar la SAM ”, ne-a declarat Gabriel Taga. Acesta a mai adaugat si faptul ca la liceul pe care il conduce se organizeaza, ca si in anii anteriori, probe de aptitudini pentru profilul sportiv, cu specia-lizarea volei. Astfel, pentru cei care sustin astfel de probe, in media de admitere se ia in calcul si media de la proba de aptitudini.
Si directorul Colegiului „Spiru Haret” din Ploiesti, Petre Petrisor, considera ca actualul sistem de invatamant trebuie reconceput, fiindca nu arata care sunt in realitate cei mai buni elevi. „Un atu al admiterii in functie de teze ar fi faptul ca elevii scapa de stresul exame-nului si ca nu sunt obligati sa invete toata materia din patru ani in acelasi timp, ci vor invata cate putin, ceea ce ii ajuta„ ne-a precizat interlocutorul nostru.
Potrivit actualei Metodo-logii de admitere la liceu, stabilita de Ministerul Educatiei, Cerce-tarii si Tineretului, media de admitere se compune din: 50 % media generala a claselor V-VIII si 50 % din cea a tezelor cu subiect unic .
Inscrierea candidatilor se face prin completarea fiselor de inscriere, conform unui model stabilit de catre Comisia Natio-nala de Admitere, repartizarea realizandu-se computerizat. Afisarea rezultatelor se va face pana in 29 iunie.
Oana CONSTANTIN