CALSONIC KANSEI este o Corporatie Japoneza cu peste 16.000 de salariati in diverse zone ale lumii – Europa, Asia, America de Nord sau Mexic.
Conducerea Corporatiei Japoneze CALSONIC KANSEI si-a propus, inca de la inceputul activitatii sale in Romania, respectarea legislatiei in toate domeniile de activitate, obtinand inca din primul an de functionare – 2008 – acreditare sisteme de management al calitatii ISO TS 16949, respectiv ISO 14001.
CALSONIC KANSEI ROMANIA SRL, cu sediul in Ploiesti, str. Conului nr.7 (in incinta Parcului Industrial Ploiesti) trateaza toti salariatii, furnizorii, clientii, dar si toate persoanele sau organismele si organizatiile cu care intra in relatii directe, cu respect, corectitudine si demnitate, dar si in baza legislatiei in vigoare care guverneaza relatiile respective, solicitand acelasi lucru din partea celor cu care intra in relatii.
Avand in vedere principiile si politicile CALSONIC KANSEI, precum si din dorinta de a pune la dispozitia celor interesati informatii care sa permita formularea unui punct de vedere cat mai documentat si cat mai aproape de situatia de fapt, va facem cunoscut punctul nostru de vedere cu privire la o situatie ce a facut subiectul unei emisiuni a unui post local de televiziune si al articolelor publicate in editia online a unui ziar local, pe care, poate, si cititori ai cotidianului „Prahova” le-au urmarit.

1. In ceea ce priveste desfacerea contractului individual de munca al domnului Rosu Marian:
Conducerea Calsonic Kansei Romania a emis decizia de incetare a contractului individual de munca al domnului Rosu Marian conform reglementarilor legale in vigoare respectiv numai dupa ce s-a desfasurat procedura cercetarii disciplinare prealabile. Motivele care au determinat desfacerea contractului individual de munca au fost abaterile repetate de la regulile si normele interne, reguli si norme de care dl. Rosu avea cunostinta inca de la angajarea sa in cadrul societatii, acesta recunoscand acest lucru pe parcursul cercetarii disciplinare prealabile.
In fapt, dl. Rosu Marian a incalcat aceste reguli prin nepurtarea echipamentului de protectie, punandu-si in pericol propria sanatate.
De asemenea, prin faptul ca a refuzat intoarcerea la locul de munca (in hala de productie), si ramanand in zona destinata servirii mesei, pana la sfarsitul programului, practic dl. Rosu Marian a refuzat realizarea sarcinilor de serviciu din ziua respectiva, incalcand astfel cu vinovatie Regulamentul intern aplicabil.
Si, nu in ultimul rand, dl. Rosu Marian a avut o atitudine de insubordonare in relatiile cu cadrele de conducere care au discutat cu dansul si au incercat sa-l convinga pe de o parte sa poarte echipamentul si pe de alta parte sa se intoarca la locul de munca.
De mentionat ca dl. Rosu a mai avut abateri in ceea ce priveste nepurtarea echipamentului de protectie, dar si legate de atitudinea agresiva in limbaj atat fata de colegii de munca, cat si fata de persoanele cu functii de conducere, prin injurii si amenintari repetate, abateri care ar fi trebuit sa faca subiectul unei alte cercetari disciplinare prealabile in ziua in care acesta a refuzat purtarea echipamentului de protectie si intoarcerea la locul de munca;
2. In ceea ce priveste “boala profesionala” pe care o acuza dl. Rosu Marian din cauza “conditiilor grele de munca”:
In biletul de iesire din spital de la sfarsitul lunii ianuarie a.c., s-a mentionat ca diagnostic prezumtiv: suspiciune astm bronsic profesional si suspiciune dermatita profesionala.
Conform reglementarilor in vigoare, la sediul societatii s-au prezentat reprezentanti ai DSP Prahova care, in urma verificarilor, au mentionat ca “nu se poate corela diagnosticul de profesionalitate al bolii cu expunerea profesionala la iritanti determinanti la locul de munca”;
Afirmatia despre “conditiile grele de munca” nu reflecta realitatea din societate, iar dl Rosu Marian nu are nicio sustinere pentru afirmatia facuta. Compania poate dovedi acest lucru oricand, prin buletinele toxicologice efectuate de Directia de Sanatate Publica Prahova, lunar, buletine care notifica faptul ca, din punct de vedere al noxelor (praf, ulei, flux etc), valorile inregistrate se situeaza sub limitele admise de lege.
3. In ceea ce priveste noul loc de munca oferit dlui Rosu Marian – asa-zisa “ alternativa jenanta”:
In politica promovata de CALSONIC KANSEI, fiecare loc de munca – indiferent de denumirea acestuia – este la fel de important, deoarece solutioneaza responsabilitati dintr-un anumit sector de activitate.
CALSONIC KANSEI considera ca succesul unei companii este dat nu de un anume post sau de un grup restrans de posturi, ci de ansamblul activitatilor si, respectiv, salariatii care lucreaza pentru aceste activitati.
Acest principiu a fost respectat si in cazul dlui Rosu Marian, conducerea societatii venind in intampinarea dlui Rosu Marian si oferindu-i un nou loc de munca, desi acesta nu a solicitat acest lucru in prealabil – asa cum a afirmat . Intelegem acum ca refuzul d-lui Rosu Marian a fost motivat de faptul ca are o anumita specializare, ori noi consideram ca daca, intr-adevar, sanatatea unei persoane ar fi pusa in pericol, aceasta ar imbratisa oricand orice alta activitate; ceea ce nu a fost si cazul d-ui Rosu Marian.
Precizam ca locul de munca i-a fost oferit imediat dupa iesirea din spital, chiar inainte ca Directia de Sanatate Publica sa constate ca nu exista nicio legatura intre diagnosticul acestuia si conditiile efective de munca, postul oferit fiind singurul vacant la acea data si care corespundea conditiilor de pregatire ale dlui Rosu Marian.
Conducerea companiei CALSONIC KANSEI ROMANIA isi exprima convingerea ca majoritatea salariatilor au dat dovada de responsabilitate si de maturitate in munca pe care au desfasurat-o in cadrul companiei si le adreseaza, pe aceasta cale, multumiri pentru eforturile facute.
HISAO OCHIAI,
Calsonic Kansei Romania
ADMINISTRATOR