Inaugurat cu mult fast, Centrul de Informare Turistica Sinaia, desi functioneaza din 2002, nu se ridica totusi la standardele dorite de catre turistii straini.
Acest aspect ne-a fost confirmat chiar de catre angajatul institutiei mai sus mentionate. Ba, mai mult, pe site-ul oficial al Centrului sunt trecute si anumite servicii care ar trebui indeplinite, insa in realitate nu se intampla intocmai. De pilda, la capitolul ,,principale activitati’’ se spune ca ,,se fac rezervari de camere in statiune la cererea persoanelor fizice si a agentilor economici’’, lucru insa infirmat chiar de catre angajatul punctului de informare.
,,Centrul nu functioneaza chiar la standardele de afara, in sensul ca nu ofera anumite servicii. Noi nu le putem gasi locuri de cazare turistilor, pentru ca asta ar insemna sa dam telefoane peste telefoane, care mai apoi ar trebui platite de cineva… In strainatate, pentru acest serviciu turistul plateste un comision de rezervare, care poate ajunge si la 80 de euro’’, ne-a declarat Paul Popa, consilier la Centrul de Informare Turistica din Sinaia.
,,De asemenea, multi dintre turistii straini ne-au solicitat, de-a lungul timpului, acces gratuit la internet, pentru a-si putea citi mailurile. Ca urmare, de abia din vara aceasta vom avea posibilitatea sa le oferim asa ceva’’, ne-a mai precizat interlocutorul nostru.
In ceea ce priveste pliantele acordate gratuit, acestea se rezuma la un ghid bilingv general care contine toate datele despre oras si alte pliante referitoare la locatiile de cazare. ,,Spre deosebire de alte centre noi oferim, tot gratuit, si harti ale altor orase, precum Bucuresti, Azuga, Brasov. In schimb, vederile, CD-urile multimedia si ghidul turistic al Romaniei sunt contra cost’’, a mai adaugat interlocutorul nostru. Dar nici la acest capitol centrul nu exceleaza si asta pentru ca in hartile distribuite gratuit si nu numai se mai strecoara si mici greseli.
,,Este adevarat ca pe harti mai apar anumite greseli minore, care nu schimba cu nimic locatiile, neinfluentand major informatiile oferite. Este vorba poate despre vreun nume de strada sau de vreun numar tiparite gresit’’, ne-a mai precizat consilierul centrului amintit.
Potrivit datelor statistice, accesarile pe internet sunt constante – aproape 20.000 de persoane pe zi si circa 70.000 de persoane cand e sezon. In ceea ce priveste persoanele care au venit direct la centru, de la inceputul anului si pana in prezent, sunt in jur de 1500 – 2000, in scadere fata de aceeasi perioada a anului trecut cu 20%. Dintre acestea, la 100 de persoane doar 5 sunt romani, restul fiind turistii straini.
Daca romanii sunt interesati doar de prognoza meteo si de starea partiilor, strainii solicita informatii complete, de la mersul trenurilor si al autobuzelor pana la cazare, orarele muzeelor, tarifele la obiectivele turistice.
Cristina Dobre