Conform unui proiect de lege, instantele judecatoresti ar putea trimite actele de procedura emise de catre acestea, prin intermediul serviciilor postale.
Actul normativ, daca intra in vigoare, ar asigura, in opinia reprezentantilor Ministerului Comunicatiilor, o mai mare responsabilizare a celor care asigura corespondenta, cat timp nu este vorba despre o simpla scrisoare, ci de acte procedurale emise de catre o instanta judecatoreasca.
In ceea ce priveste actele procedurale emise de catre instante indiferent de grad – judecatorie, tribunal sau curte de apel – daca se folosesc, ca si pana acum, serviciile Postei Romane, trebuie, obligatoriu, mentionat pe plic “Recomandat”, pentru a fi asigurata confirmarea primirii de catre expeditor.
In proiect se mai prevede, de asemenea, asigurarea unor standarde de calitate, cum ar fi, de exemplu, nedeteriorarea documentelor, iar prin adoptarea acestuia, Romania s-ar alinia directivelor Comisiei Europene in ceea priveste calitatea serviciilor de corespondenta.
Dupa cum ne-a declarat purtatorul de cuvant al Curtii de Apel Ploiesti, magistrat Simona Buzoianu, printre actele procedurale care ar urma sa fie trimise prin posta cu confirmare de primire sunt citatiile, instiintarile, notificarile si chiar mandatele de aducere, ultimele dintre acestea urmand sa fie trimise politiilor locale de pe raza carora destinatarii isi au domiciliile. In ceea ce priveste confirmarea de primire, aceasta garanteaza instantei emitente faptul ca persoana in cauza a primit instiintarea, iar pe de alta parte, asigura si o scurtare a duratei de timp intre momentul trimiterii si cel al primirii unei citatii, de exemplu.
In ceea ce priveste furnizorul de servicii, acesta urmeaza sa fie stabilit de catre Ministerul Justitiei, insa de principiu, se pare ca se va colabora, ca si pana acum, tot cu Posta Romana.
Pe de alta parte, cel care trimite o reclamatie la o instanta poate alege orice serviciu- nu neaparat cel ales de catre MJ. Situatie in care, daca expeditorul este nemultumit de calitatea serviciului prestat – reclamatia nu a ajuns la timp sau deloc – poate depune o plangere la Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii, sau poate alege solutia chemarii in judecata a societatii care trebuia sa asigure, corect, corespondenta.
(F.T.).