In urma cu o saptamana, a fost aprobat, in Consiliul Local Ploiesti, bugetul de venituri si cheltuieli pe anul 2012. In mare, veniturile au fost estimate la 461,5 milioane de lei, iar cheltuielile – la 481,8 milioane de lei, din care 62,2 milioane de lei reprezinta creditele de angajament. In spatele acestor cifre stau, insa, expuneri de motive si note de fundamentare semnate de sefii institutiilor sau ai societatilor comerciale din subordinea Consiliului Local. Hartii aparent fara prea mare insemnatate, dar care ascund mari surprize, in privinta viitoarelor rectificari bugetare care vor avea loc in cursul acestui an. Cel putin trei note de fundamentare atrag atentia: cea referitoare la salubritate, cea privitoare la asocierea dintre Primaria Ploiesti si SC FC Petrolul si cea care arata ce cheltuieli sunt prevazute a se face in 2012 pentru doua proiecte care se doresc a fi finantate cu bani europeni.
• Salubritatea.
Dupa cum am aratat in editiile anterioare ale ziarului „Prahova”, consilierii locali ai PDL au fost de acord si au facut o „concesie” pentru reducerea cu doua milioane de lei a sumei prevazute initial la salubritate (care era de 21,2 milioane de lei). Faptul ca aceasta miscare petrecuta la votul bugetului de acum o saptamana a fost o mascarada ieftina reiese foarte clar din nota de fundamentare a celor de la Regia Autonoma de Servicii Publice Ploiesti. Aceasta hartie arata ca, pentru asigurarea salubrizarii, potrivit celor doua „variante de lucru”, fusesera propuse sumele de 26,9 milioane de lei, respectiv 35 de milioane (!) de lei. Pentru ca fondurile mentionate in prima varianta a bugetului local erau de numai 21,2 milioane de lei, conducerea RASP spune ca „este necesar sa se asigure cel putin diferenta pana la una dintre valorile expuse (…), printr-o eventuala rectificare de buget pe 2012″… Asadar, reducerea cu doua milioane de lei de lunea trecuta a fost facuta doar de ochii lumii!
• Asocierea cu SC FC Petrolul.
Aici lucrurile sunt mai simple si confirma ceea ce era de prevazut: cele cinci milioane de lei date din start pentru cheltuielile Primariei Ploiesti cu sustinerea echipei de fotbal (care nici macar nu apartine municipalitatii) nu vor fi nici pe departe indeajuns. Alexandru Crangu, directorul general al SC FC Petrolul, a scris negru pe alb ca „pentru desfasurarea in conditii optime a activitatii clubului de fotbal Petrolul Ploiesti in anul 2012 sunt necesare fonduri banesti in cuantum de 7.000.000 de lei, care vor fi folosite conform destinatiei mentionate in bugetul anexat”. In bugetul anexat apar si primele de joc pentru stafful echipei de seniori. Potrivit datelor din tabelul aferent primei jumatati de an, primele nete de joc sunt de 64.800 de euro, din care antrenorul principal, Valeriu Rachita, dispune de 21.600 de euro net. In a doua jumatate a anului, primele de joc se ridica, per total, la 90.000 de euro, din care lui Rachita i-ar reveni 30.000 de euro net. Un mic asterisc arata si conditiile in care se vor primi aceste premieri: 50%, dupa fiecare joc si 50% „in cazul in care, la sfarsitul editiei de campionat 2011-2012, echipa isi va indeplini obiectivul stabilit, respectiv clasarea pe locurile 1-14”. Prin urmare, in total, numai pentru primele de joc ale staffului echipei vor merge in acest an, in functie de rezultat, 154.800 de euro.
• Pentru realizarea de studii,
consultanta, „proiectare si inginerie” aferente proiectelor de reabilitare a cailor de rulare a tramvaielor 101 si 102 – ale caror documentatii s-au tot schimbat de-a lungul timpului – bugetul local va suporta, potrivit notelor de fundamentare semnate de catre managerul de proiect, Radu Popescu, directorul RATP, o suma colosala: aproape 14 milioane de lei! Nu se stie ce valoare din aceste sume ii va intra in buzunar, drept venituri suplimentare la salariu, si managerului de proiect, adica directorului Regiei Autonome de Transport Public Ploiesti…
Violeta STOICA