Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă informează absolvenţii, persoane care au obţinut o diplomă sau un certificat de studii, în una dintre instituţiile de învăţământ gimnazial, profesional, special, liceal, postliceal sau superior, de stat ori particular, autorizat sau acreditat în condiţiile legii că pot beneficia de informare şi consiliere profesională, dar şi de mediere pentru identificarea unui loc de muncă. Totodată, categoriile menţionate vor putea beneficia şi de formare profesională gratuită prin programe care asigură iniţierea, calificarea, recalificarea, perfecţionarea, specializarea, facilităţi financiare, condiţia fiind să se înregistreze la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă din raza de domiciliu sau reşedinţă, ori la alţi furnizori de servicii specializate pentru stimularea ocupării forţei de muncă, acreditaţi în condiţiile legii. Cei interesaţi trebuie să ştie că toate informaţiile necesare în legătură cu condiţiile şi documente necesare pentru a beneficia de prevederile legale, facilităţile acordate pentru stimularea încadrării în muncă, pentru stimularea mobilităţii etc. pot fi accesate la adresa – https://fii-informat.ro/sites/fii-informat.ro/files/absolventi.pdf, site-ul www.fii-informat.ro, fiind create în cadrul campaniei ,,Mai informat, mai multe şanse !’’, realizată în proiectul ,,Fii Informat !’’, finanţat cu fonduri europene. De asemenea, trebuie reamintit că absolvenţii pot beneficia de indemnizaţia de şomaj dacă în termen de 60 de zile de la absolvire s-au înregistrat la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă din raza de domiciliu sau reşedinţă sau la un furnizor de servicii specializate, acreditat şi nu au reuşit să se încadreze în muncă potrivit pregătirii profesionale, nu urmează o formă de învăţământ la data solicitării dreptului şi nici nu realizeză venituri din activităţi autorizate potrivit legii. Indemnizaţia de şomaj acordată acestei categorii de persoane se plăteşte pentru o perioadă de şase luni şi este în valoare de 250 de lei/ lună, reprezentând 50% din valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare. În ceea ce priveşte judeţul Prahova, potrivit datelor AJOFM, la sfârşitul lunii iunie a.c. erau înregistraţi ca şomeri 127 de proaspăt absolvenţi, dintre care 51 erau şomeri indemnizaţi. Totodată, din datele statistice pe ultimele şase luni din acest an, din punct de vedere al ocupării pe piaţa muncii a absolvenţilor, situaţia era astfel: prin subvenţionarea angajatorilor care încadrează absolvenţi ai instituţiilor de învăţământ s-a realizat încadrarea a 19 persoane; prin acordarea de prime de încadrare absolvenţilor de învăţământ s-a realizat încadrarea a 62 de persoane, iar prin completarea veniturilor şomerilor care se încadrează înainte de expirarea indemnizaţiei pentru şomaj s-au încadrat nouă absolvenţi care beneficiază din bugetul asigurărilor pentru şomaj, de o sumă egală cu indemnizaţia de şomaj la care ar fi avut dreptul, în condiţiile legii. Totodată, anul trecut, în judeţul Prahova au beneficiat de indemnizaţie de şomaj 2.339 de absolvenţi.
Pentru informaţii suplimentare, absolvenţii prahoveni se pot adresa agenţiilor judeţene pentru ocuparea forţei de muncă din raza de domiciliu sau reşedinţă, astfel – pentru Ploieşti şi zonele limitrofe – strada Nicolae Iorga nr. 1, Telefon/Fax 0244.571.390; pentru Vălenii de Munte şi zonele limitrofe se pot adresa punctului de lucru din zonă din str. Nicolae Iorga nr. 77, telefon/fax 0244.280.339, iar pentru Câmpina şi zonele limitrofe se pot adresa agenţiei locale din strada Maramureş nr. 19, telefon/fax 0244/376.001. În ceea ce priveşte documentele necesare înregistrării în baza de date ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, acestea sunt : cartea de identitate (copie şi original), adeverinţă de absolvire sau act de studii (copie şi original), adeverinţă medicală. De asemenea, este nevoie şi de completarea unei cereri de înregistrare, care se poate procura direct de la sediul AJOFM.
C.D.