Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA va reabilita şapte poduri de pe raza Sucursalei Regionale de Căi Ferate Bucureşti, două dintre acestea aflându-se în apropiere de Ploieşti, pe rutele feroviare care fac legătura între Ploieşti Sud şi Ploieşti Triaj, respectiv între staţiile CFR Brazi şi Ploieşti Sud.

CFR SA a lansat licitaţiile pentru încheierea contractelor de lucrări care vizează reabilitarea podurilor, a podeţelor şi a tunelurilor de cale ferată pentru mai multe zone din ţară, toate acestea fiind finanţate prin Programul Operaţional Sectorial „Transport”. Contractul de finanţare europeană a fost semnat în toamna anului trecut, între Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial „Transport” şi Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA, proiectul având un buget total de 95.683.801 lei din care 62.923.047 lei constituie finanţare nerambursabilă acordată de Comisia Europeană, din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin POS Transport 2007-2013, restul sumei fiind asigurată de la bugetul de stat. Implementarea acestui proiect se va realiza prin contracte de lucrări şi servicii licitate de către CFR.
Cele două poduri feroviare de lângă Ploieşti prezintă, în momentul de faţă, suprafeţe de beton degradate, cu fisuri şi crăpături în infrastructură, iar la suprastructură au fost depistate coroziuni la toate elementele tablierelor metalice, în timp ce la zona de susţinere a celor două poduri au apărut, în timp, crăpături la rosturi, dar şi tasări.
Conform contractului de finanţare europeană, lucrările la podurile din apropierea Ploieştiului vor trebui finalizate până la sfârşitul anului 2015, altfel, beneficiarul fondurilor UE va fi obligat să achite contravaloarea lucrărilor din bugetul propriu, lucru care ar fi, practic, o mare problemă pentru CFR SA.
Deschiderea ofertelor pentru lucrările de reabilitare a celor şapte poduri din cadrul Regionalei CF Bucureşti va avea loc la mijlocul lunii aprilie.
Prin implementarea proiectului se vor crea condiţiile de creştere a gradului de siguranţă a traficului feroviar de mărfuri şi de pasageri pe liniile feroviare, prin eliminarea punctelor periculoase determinate de starea tehnică a podurilor.
De asemenea, potrivit proiectului aflat în derulare, la finalizarea lucrărilor menţionate în contractul de finanţare se va îmbunătăţi confortul călătorilor, precum şi eficacitatea traficului pe calea ferată, prin creşterea vitezei de circulaţie şi prin ridicarea restricţiilor de tonaj sau de gabarit.
V.STOICA