Principala explicaţie pe care firmele de asigurare o dau pentru majorarea primelor RCA pe anumite categorii de şoferi, în principal cei cu vârsta sub 30 de ani, este nivelul ridicat al daunalităţii. Totuşi, datele ASF arată că asigurătorii nu penalizează corespunzător şoferii care înregistrează accidente preferând să aplice „la pachet” majorări de preţ.
Doar 2,3% din şoferii care şi-au cumpărat o poliţă RCA în primele nouă luni din 2014 au fost sancţionaţi prin aplicarea sistemului bonus-malus, care presupune un preţ mai mare al asigurării pentru conducătorii auto care au produs daune în ultimul an şi o reducere pentru cei fără incidente, arată datele Autorităţii de Supraveghere Financiară furnizate în exclusivitate pentru ECONOMICA.NET. Procentul este unul foarte mic comparativ cu numărul daunelor produse pe străzile din România. Concret, frecvenţa daunei, indicatorul care relevă cât de des produc daune şoferii asiguraţi, este de 11% în România, ceea ce înseamnă că, din fiecare 100 de şoferi care au RCA, 11 au cel puţin un incident într-o perioadă de un an. Altfel spus, din 11 şoferi asiguraţi care produc daune într-un an, doar 2 sunt penalizaţi prin majorări de preţ la reînnoirea poliţei, iar mişcările din ultimul an arată că toate costurile accidentelor produse de ceilalţi nouă şoferi sunt suportate inclusiv de asiguraţii cu un comportament exemplar, în condiţiile în care asigurătorii operează majorări de preţ pe categorii întregi de şoferi. „ Societăţile au procedat periodic la modificări ale tarifelor de primă, acestea au constat de regulă în recalibrări ale tarifelor în funcţie de profilul asiguratului, fiind majorate în general categoriile de asiguraţi care au înregistrat daunalitate mare.”, arată, pentru ECONOMICA.NET, reprezentanţii ASF.
Cititi mai multe pe www.economica.net .