Prețurile pe litoral vor fi la nivelul acestui an și în 2016, chiar dacă, punctual, vor exista unele scăderi sau creșteri, a declarat pentru Agerpres președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), Aurelian Marin.
„2016 vine cu cel puțin 1.000 de camere în sistem all-inclusive, vine cu servicii mai bune și mai diversificate pentru ca hotelierii să își poată păstra clienții. De fapt, mă aștept ca în următorii ani să asistăm la o explozie de hoteluri all-inclusive în România. Opțiunile turiștilor se îndreaptă tot mai mult spre hoteluri superioare, își upgradează preferințele — cei care mergeau la două stele, vor cumpăra sejururi la trei stele, de exemplu”, a precizat președintele ANAT.
„Cu toate facilitățile fiscale oferite, mă refer la reducerea TVA, prețurile nu pot să scadă atât timp cât noi facem investiții importante, iar produsele cumpărate pentru acestea au TVA de 24%. Îmbucurător este că mulți români se reîntorc pe litoralul nostru și văd oportunitățile de aici. Din păcate, sunt încă prea mulți români care nu au puterea financiară să își petreacă câteva zile de vacanță pe litoral”, a declarat, pentru AGERPRES, președintele Asociației Patronale Mamaia, Nicolae Bucovală.
Cât privește numărul de turiști prezenți pe litoralul românesc în acest an, părerile sunt împărțite. În timp ce hotelierii spun că numărul turiștilor a fost cu circa 20% mai mare, agențiile de turism estimează o creștere de 5-6% pentru Mamaia, iar pentru sudul litoralului vânzări de pachete mai mari cu 10% comparativ cu 2014.
„2015 a fost un an foarte bun pentru turismul românesc, toată lumea a fost fericită, hotelieri, agenții, toți cei implicați. Am avut o creștere consistentă a numărului de turiști comparativ cu alți ani. O noutate este că, pentru prima dată, sudul litoralului arată că are potențial de creștere și arată că dorește să crească constant”, a spus președintele ANAT.
Valoarea medie a unui pachet turistic cumpărat prin agențiile din România pentru litoral a fost de 640 lei. Stațiunile care nu au înregistrat creșteri de vânzări prin agenții au fost Costinești, Cap Aurora și Olimp.
„În acest an am optat să organizăm, în premieră, două burse de turism pentru litoral, una la Mamaia, cealaltă la Venus. Există probleme specifice, modul de ofertare a stațiunilor din Mamaia și din sudul litoralului sunt puțin diferite, abordările pe perioade și pe oferte sunt diferite atât în ceea ce privește hotelierii, cât și agenții de turism. Inclusiv problemele cu autoritățile locale sunt diferite”, a spus Aurelian Marin.
Agențiile de turism au făcut publice primele oferte pentru anul 2016 pe litoralul românesc. Președintele ANAT este încrezător că vânzarea acestora se va realiza încă de la sfârșitul lunii septembrie, așa cum s-a întâmplat și în toamna anului 2014.