Ana Maxim

Începând cu anul 2007, călătorii care așteaptă trenurile în Gara din Sinaia au posibilitatea să admire o locomotivă de epocă, expusă în apropierea peronului. Pentru a oferi mai multe informații turiştilor despre acest exponat, ne-am adresat reprezentanților Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA București.
Aceștia ne-au transmis că este vorba despre o locomotivă cu abur pentru cale normală, seria 230.039, fabricată în anul 1907, la Uzinele Germane LINCKE HOFMAN, având numărul de fabricaţie 1017/1907. Între anii 1907 – 1978 aceasta a remorcat trenuri de călători şi trenuri de coletărie rapidă sau la manevră, în special pe căile ferate din Banat şi Transilvania. Viteza maximă de circulaţie a locomotivei a fost de numai 100 km/h.
În anul 2000, locomotiva a fost clasată în Patrimoniul Cultural Naţional – categoria tezaur. Potrivit reprezentanților CFR, primele locomotive cu abur au circulat în România începând cu anii 1854 – 1856 pe calea ferată Oraviţa – Baziaş – prima şi cea mai veche cale ferată din România. Epoca circulaţiei locomotivelor cu abur s-a încheiat în ţara noastră, în anul 1980.