Fl. Tănăsescu
Zeci de polițiști – coordonați chiar de către noul șef al Serviciului Rutier Prahova, comisarul șef Victor Gâlceavă – au “împânzit”, ieri dimineață, porțiunea DN 1B, la ieșirea din Bucov spre Chițorani, într-o acțiune de amploare care a vizat prevenirea și sancționarea conducătorilor auto care depășesc regimul legal de viteză.
Și nu puțini au fost șoferii care au fost trași pe dreapta de către agenții rutieri, în contextul în care noua cameră radar din dotarea poliției prahovene – TruCam – înregistra, “tot ce mișcă pe șosea”, și în special vitezomanii. Iar în nici două ore, au fost sancționați, pentru depăşirea vitezei legale admise în zonă (50 de kilometri la oră), 32 de conducători auto.
60 de kilometri la oră ! 68 de kilometri… 70 de kilometri la oră sau 80 erau vitezele raportate de către polițiștii care “ocheau” cu “pistolul” TruCam – radarul de ultimă generație cu care a fost dotată poliția rutieră prahoveană (în foto) – contravenienții din trafic. Iar șoferilor care făceau pe Toma Necredinciosul – susținând că nici usturoi nu au mâncat, nici pedala de accelerație nu au călcat -, agentul postat la câteva zeci de metri de duba în care se afla radarul le punea la dispoziție stația de emisie – recepție, care confirma depășirea vitezei legale. Și, când părea că nimeni nu va atinge “suta” pe porțiunea de DN 1 B de la ieșirea din Bucov, radarul – pistol a înregistrat un șofer care gonea cu 103 kilometri la oră!
Viteza este a treia cauză generatoare de accidente grave pe șoselele din Prahova, după abaterile pietonilor și ale bicicliștilor. Numai din cauza faptului că unii au călcat prea mult pedala de accelerație, anul acesta, pe șoselele din județ au avut loc 39 de accidente rutiere grave, în urma cărora și-au pierdut viața 11 persoane, iar alte 42 au fost grav rănite, am aflat de la șeful Serviciului Rutier Prahova, comisarul șef Victor Gâlceavă.
“Cu siguranță, cu ocazia instituirii acestui filtru, pe o distanță de câțiva kilomeri, șoferii își dau flash-uri ori se anunță prin telefon că pe drum este poliție. Partea bună este că, de regulă, atunci când sunt instituite astfel de filtre, nu sunt nici accidente”, ne spunea unul dintre agenții care supravegheau zona.
“Rolul și rostul poliției rutiere – după cum a mai precizat comisarul șef Victor Gâlceavă – nu sunt, totuși, doar acela de a da amenzi, de a sta la pândă, de a lua permise, de a pune girofarul în funcțiune atunci când se deplasează la un accident, de a delimita zona și fluidiza circulația. De câte ori are loc un accident rutier, încercăm să ne dăm seama, dincolo de eventuala culpă a celui/celor implicați, despre starea drumului, dacă au fost denivelări, dacă respectiva zonă a fost luminată corespunzător și așa mai departe. Apoi, facem demersuri către administratorul drumului sau alte instituții, care pot lua măsuri pentru eliminarea neregulilor”, a mai precizat interlocutorul nostru.
Ieri, a fost filtru pe DN 1 B, la ieșirea din Bucov, spre Chițorani. Au fost date zeci de amenzi, au fost trași pe dreapta zeci de șoferi. Iar dacă legenda spune că polițiștii stau la pândă – vezi Doamne! – pentru a-și face planul la amenzi, cu titlu de adevăr este că poliția rutieră prahoveană și-a asumat obiectivele Uniunii Europene, de reducere, până în anul 2020, cu 50 la sută, a numărului persoanelor decedate în urma accidentelor rutiere.
Filtrul rutier de ieri și cele care vor mai fi instituite în Prahova au avut și vor avea același rol.