Platforma „Monitorul Preţurilor” a avut circa 1,9 milioane de vizitatori unici în ziua în care a fost lansată, iar în a doua zi 360.000 de vizitatori. După un an, proiectul ar putea fi extins la nivelul întregii ţări, urmând să fie incluse mai multe produse. „ Este normal ca în prima zi să se înregistreze un vârf, toată lumea fiind curioasă să vadă despre ce este vorba. În plus, lansarea platformei a fost bine mediatizată”, a declarat, pentru Mediafax, Ciprian Iosep, preşedinte şi CEO GS1, partenerul Consiliului Concurenţei în proiectul Monitorul Preţurilor, responsabil de partea tehnică (baza de date). Acesta a precizat că, fiind un proiect-pilot, făcut pro bono, a avut unele probleme în ceea ce priveşte afişarea hărţilor din dreptul magazinelor. „Acestea au fost afişate la primele 25.000 de hituri (zona unde se dau cele mai multe click-uri), ulterior însă nu s-au mai afişat, deoarece Google dă gratuit doar 25.000 de hituri pe zi. Fiindcă a fost gândit ca un proiect-pilot, nu ne-am aşteptat ca site-ul să fie accesat de aproape două milioane de oameni într-o zi. Însă platforma a funcţionat”, arată Ciprian Iosep. Platforma www.monitorulpreturilor.info a fost lansată pe 24 noiembrie, proiectul fiind realizat de Consiliul Concurenţei în parteneriat cu Guvernul, prin Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC). A fost consultată şi Asociaţia Naţională a Comercianţilor Mici şi Mijlocii, dar şi ONG-urile care se ocupă de protecţia consumatorilor. Astfel, toţi cei interesaţi pot verifica online preţurile diferitelor produse, dar deocamdată numai în magazinele participante din Bucureşti. La acest proiect au participat voluntar Asociaţia GS1, compania de cercetare Nielsen, precum şi principalii retaileri. Două companii, Mega Image şi Selgros, deşi participă la proiect, nu îşi fac publice preţurile pe această platformă. Lanţul Cora a refuzat să participe, în timp ce Auchan a anunţat că are o problemă de colectare a datelor. Iniţiatorii acestui proiect au precizat că portalul destinat monitorizării preţurilor de vânzare a unor categorii de alimente de bază are drept scop final informarea consumatorului în privinţa evoluţiei preţurilor, dar şi sprijinirea reglării pieţei prin stimularea liberei concurenţe.
Astfel, o echipă comună de specialişti ai Consiliului Concurenţei şi Nielsen România au stabilit o listă preliminară de produse generice care pot fi considerate ca făcând parte din coşul zilnic. Fiecare lanţ de retail participant la proiect alocă un număr stabilit de articole listate în magazinele proprii pentru fiecare produs generic. Acesta va fi un nomenclator cu 64 de categorii de produse (tip Categorie), deci 128 de produse (câte două pentru fiecare Tip Categorie, unul „Cel Mai Ieftin”, iar celălălt „Cel Mai Bine Vândut” – produs cu brand) în proiectul-pilot, cu posibilitatea de extindere, sau restrângere în viitor.