Ministerul Turismului a elaborat un proiect de Ordonanţă de Guvern prin care vrea să înfiinţeze Organizaţia de Management al Destinaţiei (OMD), pentru promovarea destinaţiilor României, argumentând că implementarea acestui concept va permite dezvoltarea turismului, cu implicaţii directe în creşterea circulaţiei turistice, a volumului de încasări din turism atât la nivel local, cât şi la nivel naţional, scrie News.ro. Din OMD vor face parte reprezentanţi ai statului, dar şi ai unităţilor private de cazare şi alimentaţie publică, care vor decide împreună în cadrul organizaţiei cum se vor cheltui banii pentru promovarea unei anumite destinaţii. Până în prezent, această decizie era luată la nivelul primăriei sau al consiliului judeţean, întrucât destinaţia sumelor strânse la nivelul unei primării sau consiliu judeţean din taxa de promovare este decisă de consilieri. O destinaţie turistică poate fi o unitate administrativ-teritorială (judeţ, municipiu, oraş, comună) sau parte a unei unităţi administrativ-teritoriale, în funcţie de amplasamentul resurselor naturale şi antropice, precizează autorii documentului. Autorii proiectului de act normativ spun că, în ultima perioadă, industria turismului a suferit schimbări profunde din cauza noilor circumstanţe ale economiei globale, schimbări ale obiceiurilor consumatorilor, creşterea numărului de companii low cost, dezvoltări ale tehnologiilor etc., ceea ce a pus sub semnul întrebării modelele tradiţionale de organizare turistică.