Livrările totale de autovehicule (autoturisme + vehicule comerciale) au înregistrat, în primele şapte luni din 2017, o creştere generală de 12,5% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2016, arată statisticile publicate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autovehicule (APIA). În România, vânzările de autoturisme realizate în primele şapte luni din 2017 au fost, ca şi în anii precedenţi, susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice, ponderea acestora din total fiind de 65% (35% persoane fizice).
„Comparativ cu primele 7 luni din 2016, este de remarcat faptul că au crescut atât ponderea, cât şi volumul achiziţiilor realizate de către persoane fizice: ponderea, de la 28% la 35%, iar volumul, cu 44% (procent mult superior creşterii generale a pieţei la 7 luni, respectiv +15,5%). Aceste cifre ne arată că, practic, vânzările de autoturisme noi au crescut în special datorită achiziţiilor realizate de către persoanele fizice, a căror detaşare de Programul Rabla este tot mai evidentă”, se arată într-un comunicat al APIA.
În ceea ce priveşte autoturismele rulate (în marea lor majoritate nefiscalizate), se observă faptul că, în primele şapte luni din 2017, au fost înmatriculate 295.000 de unităţi (aproape tot atâtea câte s-au înregistrat pe întreg anul 2016), adică de 5,2 ori mai multe decât cele noi. Această situaţie se datorează, după cum APIA a semnalat încă de anul trecut, eliminării de la 1 februarie a timbrului de mediu. „Ceea ce este şi mai grav însă, este faptul că s-a triplat numărul autoturismelor rulate importate cu emisii poluante ridicate (Normele Euro3 şi Euro2)”, atenţionează APIA. Topul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus de către Dacia, cu 23.477 de unităţi, urmată de către Volkswagen, cu 8.546 de unităţi, Renault 6.700 de unităţi, Ford cu 6.624 de unităţi şi Skoda 6.353 unităţi. În ceea ce priveşte categoria de vehicule comerciale uşoare (inclusiv minibuse), după 7 luni, primul loc este ocupat de către Ford (1.986 de unităţi), cu o creştere de 32,3%, urmat de Dacia (1.832 de unităţi, +12,7%) şi Mercedes (1.248 de unităţi, +22,4%).
În funcţie de tipul de combustibil, autoturismele cu motoare pe benzină încep să domine piaţa, cu o pondere de 50,8% din total, în uşoară creştere comparativ cu ponderea pe care o aveau după primele 7 luni din anul trecut (50,3%).