Executivul a decis înfiinţarea funcţiei de ataşat de turism care va reprezenta România în străinătate în domeniul politicii turismului şi promovării serviciilor turistice, decizia fiind luată ca urmare a desfiinţării reprezentanţelor de promovare turistică. ”Definirea funcţiei de ataşat de turism prin stabilirea în mod concret a competenţelor, a rangului de reprezentativitate externă şi a modalităţii de recrutare în vederea reprezentării intereselor României şi a sectorului economic al turismului la nivel internaţional vine în contextul desfiinţării reprezentanţelor de promovare turistică, urmare a recomandărilor Curţii de Conturi prezentate în Raportul de audit al performanţei fostei Autorităţi Naţionale pentru Turism. Potrivit ordonanţei, funcţiile de ataşat de turism pot fi ocupate, prin concurs sau examen, de angajaţi ai Ministerului Turismului, ai instituţiilor
subordonate acestuia şi de personalul detaşat în minister”, informează Guvernul. Modalitatea de organizare a concursului se aprobă prin ordin comun al Ministrului Turismului şi al Ministrului Afacerilor Externe, iar stabilirea ţărilor şi a perioadei în care ataşatul de turism efectuează misiunea de reprezentare a României se realizează prin ordin al Ministrului Turismului, cu avizul MAE. De asemenea, Guvernul a adoptat şi alte măsuri pentru promovarea turismului în România. ”Concret, se implementează conceptul de Organizație de Management al Destinației, care va contribui la valorificarea potenţialului turistic, respectiv la creşterea circulaţiei turistice şi a volumului de încasări din turism atât la nivel local, cât şi la nivel naţional. Organizațiile de Management al Destinației vor funcţiona prin asocierea autorităţilor publice locale cu organizațiile/federaţiile patronale din turism sau, după caz, cu reprezentanţi ai mediului privat din turism, care asigură realizarea politicii de marketing şi gestionarea coordonată a componentelor destinaţiei. În calitate de membru asociat, pot adera la OMD şi asociaţii de promovare, asociaţii profesionale, administratori ai ariilor protejate, mediu academic şi de formare profesională în turism”, precizează biroul de presă de la Palatul Victoria. În plus, se înfiinţează reţeaua de centre de informare şi promovare turistică la nivel naţional, care va include atât Centrele Naţionale de Informare şi Promovare Turistică (CNIPT), cât şi Centrele Locale de Informare şi Promovare Turistică (CLIPT).