Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a lansat în dezbatere publică un proiect de ordin prin care se vor stabili structura competentă, procedura şi condiţiile de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA.
Proiectul normativ stabileşte că structura competentă din cadrul ANAF pentru soluţionarea cererilor de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA este structura de inspecţie fiscală. ANAF reaminteşte că în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 706 din data de 31.08.2017, a fost publicată Ordonanţa Guvernului nr. 23/2017 privind plata defalcată a TVA.
Prin proiectul de ordin, publicat de ANAF pe site-ul www.anaf.ro, se aprobă următoarele:
* procedura de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA prevăzute la art. 9 alin (1) lit e), g), h) j) şi k) din ordonanţă potrivit căreia aprobarea transferului se efectuează în urma verificării efectuate de organismul fiscal central competent; * cererea pentru aprobarea transferului sumelor din contul de TVA, Cod 310, se completează cu ajutorul programului de asistenţă pus la dispoziţie de fisc şi va fi însoţită de documente justificative, în funcţie de natura sumelor solicitate a fi transferate din contul de TVA;
* referatul privind soluţionarea cererii de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA care cuprinde rezultatul analizei cererii şi documentele justificative anexate la aceasta; *decizia de soluţionare a cererii pentru aprobarea transferului sumelor din contul de TVA, care cuprinde suma solicitată, suma aprobată sau suma respinsă a fi transferată din contul/conturile de TVA; invitaţia prin care contribuabilii sunt
înştiinţaţi despre data, ora şi locul unde va avea loc audierea asupra constatărilor şi rezultatelor soluţionării cererii pentru aprobarea transferului sumelor din contul de TVA.