Asociaţia Pro Infreastructura (API) avertizează faptul că toate procedurile de expropriere lansate de Ministerul Transporturilor au fost întoarse la pasul zero de pe circuitul de avizare interministerial, un circuit care de cele mai multe ori ajunge să aibă 24 de paşi birocratici. Motivul pentru reluarea de la zero a procedurilor? S-a schimbat numele ministrului. „Funcţionarii din ministere consideră că singura modalitate de a rezolva situaţia e să repornească tot procesul de la început”, scrie API. „Toate procedurile de expropriere lansate de Ministerul Transporturilor au fost întoarse la pasul 0 de pe circuitul de avizare interministerial, un circuit care de cele mai multe ori ajunge să aibă 24 de paşi birocratici. Motivul: s-a schimbat numele ministrului! Deşi exproprierea rămâne aceeaşi, singura modificare fiind numele ministrului pe una dintre paginile documentaţiei, funcţionarii din ministere consideră că singura modalitate de a rezolva situaţia e să repornească tot procesul de la început”, scrie Pro Infrastructura pe pagina de Facebook a asociaţiei. „Estimăm că fiecare proiect de infrastructură afectat va fi întârziat cel puţin două luni şi jumătate. Printre proiectele afectate se numără A1 (lotul 4 din Lugoj-Deva), A10 Sebeş-Turda, A3 (loturile dintre Câmpia Turzii şi Târgu Mureş), Centura Târgu Jiu. Constructorii vor cere cel mai probabil despăgubiri pentru aceste săptămâni pierdute, aşa că până la urmă vom plăti cu toţii pentru întârzieri”, se mai arată în postare. „În Guvernul României secolului 21, toate aceste proceduri se desfăşoară pe hârtie, cu nişte funcţionari care poartă mape dintr-un minister într-altul. Cerem guvernului să organizeze echipe cu membri din fiecare minister implicat în procesul de pregătire a exproprierilor pentru proiecte de importanţă strategică şi care să stea la aceeaşi masă şi să se ocupe doar de aceste documentaţii de expropriere! Aceste echipe ar putea reduce procesul de la 3 luni la două săptămâni”, scrie API.