România are la dispoziție peste 5 miliarde de euro în cadrul programului „Infrastructura Mare“, dar pentru a absorbi eficient această sumă are nevoie de o planificare realistă, o pregătire amănunțită și o implementare eficientă a proiectelor de transport, a declarat comisarul european pentru politică regională, Corina Crețu, care s-a întâlnit, la Bruxelles, cu ministrul român al Transporturilor, Felix Stroe. „România are la dispoziție peste 5 miliarde de euro în cadrul programului „Infrastructură Mare“. Pentru a absorbi eficient această sumă avem nevoie de o planificare realistă, o pregătire amănunțită și o implementare eficientă a proiectelor de transport. În calitate de fost director general al Companiei de Apă Constanța, domnul Stroe a fost foarte eficient în utilizarea fondurilor UE și înțelege importanța unor proiecte bine pregătite. De aceea, sper ca întârzierea de până acum în pregătirea și implementarea noilor proiecte de transport să fie recuperată”, a spus Corina Crețu. Aceasta a subliniat necesitatea ca Ministerul Transporturilor să aibă un rol de lider în managementul părților implicate în proiecte. În prezent, autoritățile române colaborează cu experți internaționali pentru a elabora un nou contract standard, cu clauze de arbitraj pentru soluționarea conflictelor, în loc să recurgă la instanțele judecătorești obișnuite. Astfel s-ar facilita și accelera implementarea proiectelor de transport cu finanțare europeană și a celor cu finanțare națională. Comisarul pentru politică regională a apreciat faptul că autoritățile române accelerează pregătirea proiectelor majore, precum tronsonul de cale ferată Gurasada — Simeria și tronsoanele de autostradă Câmpia Turzii — Târgu Mureș și Sebeș — Turda, proiecte ce urmează a fi trimise spre aprobare Comisiei Europene, până la finalul acestui an. De asemenea, oficialul european a apreciat progresul realizat de autoritățile de resort din România în ceea ce privește îndeplinirea precondițiilor aferente investițiilor în transport, în special încheierea contractelor de performanță cu furnizorii majori de servicii de transport și cu beneficiarii — CNAIR, CFR și Metrorex — și înființarea Autorității de Reformă Feroviară.