V. Stoica

O singură persoană juridică din județul Prahova a obținut aprobare de la Administrația Fondului pentru Mediu în vederea achiziționării unui autovehicul electric prin intermediul Programului „Rabla Plus“. Potrivit listei publicate de AFM în urma aprobării dosarelor de finanțare în ședința Comitetului de Avizare din data de 2 noiembrie 2017, o societate care a depus dosarul în data de 18 octombrie a fost selectată pentru primirea unui ecotichet în valoare de 45.000 de lei pentru achiziționarea unui autovehicul pur electric, prin urmare a unei mașini care nu emană nici măcar un gram de dioxid de carbon.
În această etapă, pentru Programul Rabla au fost acceptate 169 de dosare pentru 308 autovehicule şi trei contestaţii pentru opt autovehicule. În schimb, la nivel național, pentru Programul „Rabla Plus“ au fost acceptate 35 de dosare pentru 55 autovehicule, dintre care 39 autovehicule pur electrice (printre care se alfă și firma din Prahova) și 16 electrice hibride.
Potrivit reprezentanților Administrației Fondului pentru Mediu, persoanele juridice care au fost acceptate în cele două programe se pot adresa unuia dintre producătorii sau dealerii auto validaţi în Programele Rabla şi Rabla Plus 2017.
Ieri, Ministerul Mediului a dat publicității un comunicat de presă prin care se arată că Ghidul de finanțare pentru Rabla Plus a fost modificat, pentru a deveni mai accesibil pentru românii care îşi doresc să îşi achiziţioneze maşini electrice. Conform reprezentanților Ministerului Mediului, a fost introdusă o nouă categorie de autovehicule finanțate prin Program și anume cvadriciclurile electrice, care vor putea fi achiziționate începând cu 1 ianuarie 2018. De asemenea, pentru a se asigura o utilizare eficientă a sumelor alocate finanțării întregului Program, s-a introdus un procent maxim de finanțare de 50% din prețul de achiziție a autovehiculelor electrice, ținând cont de valoarea ecotichetului, de aproximativ 10.000 de euro, raportată la prețurile existente pe piață.
O altă modificare la Programul „Rabla Plus” vizează eliminarea termenului de 31 decembrie până la care pot fi emise facturile de achiziție a autovehiculelor electrice noi, ținând cont de perioadele mari de timp necesare producătorilor pentru livrarea autovehiculelor respective. Facturile vor fi emise în termenul de 180 de zile de valabilitate a notelor de înscriere a persoanelor fizice și juridice, fără a mai fi condiționată livrarea autovehiculelor până la sfârșitul anului fiscal.