Senatul a adoptat, în plenul de marţi, în calitate de for decizional, legea manualelor şcolare. Legea a fost adoptată cu 75 de voturi “pentru”, 23 „împotrivă” şi două abţineri.
Preşedintele comisiei pentru învăţământ, tineret şi sport, Liviu Pop, susţine că legea manualelor are trei roluri: “Responsabilizează Ministerul Educaţiei dacă nu ajung manualele la timp, asigură pentru fiecare disciplină maximum trei manuale şcolare, ba mai mult, dacă nu depune nimeni proiect de manuale şcolare, ministerul poate să facă manualul şcolar, şi introducerea unui amendament nou: manuale şcolare pentru toţi cei care au deficienţă de vedere, ceea ce până acum nu se făcea în sistemul de învăţământ din România.” Proiectul de lege prevede faptul că manualul şcolar este un bun de interes public. „Manualul şcolar este principalul instrument de lucru al elevului şi reflectă lectura personalizată a programei şcolare aferente disciplinelor/modulelor de pregătire din curriculumul naţional, realizată de autori/echipele de autori, potrivit diverselor contexte de învăţare şi grupuri-ţintă. Manualul şcolar de bază este bun de interes public şi reprezintă manualul şcolar realizat în conformitate cu programele şcolare în vigoare pentru disciplinele/modulele de pregătire aferente trunchiului comun, din învăţământul preuniversitar de stat obligatoriu”, se arată în textul de lege. Legea prevede şi variantele de format în care se găseşte fiecare manual. „În vederea evaluării manuscriselor autorilor/coautorilor, se constituie grupuri de evaluatori formate din cadre didactice din învăţământul preuniversitar/ superior, selectate în baza apelului public de selecţie, plătiţi în baza unor reglementări aprobate de către Ministerul Educaţiei Naţionale. Manualele şcolare de bază se prezintă astfel: a) în format manuscris; b) în format electronic needitabil; c) în variantă digitală interactivă. Ministerului Educaţiei Naţionale îi revine obligaţia de a asigura manuale şcolare pentru toate disciplinele la începutul fiecărui an şcolar, aşa cum este stabilit prin actele normative de organizare a anului şcolar”, mai spune proiectul. Proiectul de lege a fost adoptat în Camera Deputaţilor, fiind prima Cameră sesizată, iar Senatul este for decizional în acest caz.