N. D.
În județul Prahova vor fi formați 50 de profesori care vor învăța cum să utilizeze metode active de învățare la clasă pentru a le aplica apoi când lucrează cu elevii. Cursurile au început la sfârșitul săptămânii trecute și durează cel puțin o lună. În această fază a proiectului, coordonat de Centrul de Evaluare și Analize Educaționale (CEAE), cu sprijinul companiei Federal Mogul Motorparts, care deține, pe plan local, două unități de producție, vor fi formați 50 de profesori de fizică. Astfel, începând cu acest an școlar, peste 1.250 de elevi din județul Prahova vor avea șansa să descopere fizica, o materie considerată foarte grea, ca fiind interesantă și ușor de înțeles. Diferența va sta în modul în care profesorii vor utiliza noile metode active de învățare la clasă, renunțând treptat la paradigma tradițională de predare, bazată preponderent pe transmitere de informații. Mai exact, profesorul va deveni un facilitator al învățării elevilor, aceștia vor fi stimulați să lucreze în echipe, să pună întrebări, să ofere feedback, să experimenteze, să găsească singuri explicații pentru fenomenele discutate la ore.“Ne bucurăm să avem alături de noi un partener dedicat comunității în care activează. Pentru noi, Prahova era un județ important, în care nu formasem până acum profesori de științe. Deși elevii de astăzi sunt la fel de curioși precum eram noi, sunt însă mai puțin dispuși să accepte tot ceea ce le cer profesorii mai ales dacă tot ceea ce văd că se petrece în clasă nu li se pare interesant sau relevant pentru viața lor de zi cu zi. Științele exacte eșuează în a le forma elevilor competențe importante acum pe piața muncii, precum gândirea critică și capacitatea de a rezolva probleme ne-standard, atâta vreme cât profesorii nu reușesc să le stârnescă și interesul pentru aceste discipline. Metodele inductive de învățare, cum este și metoda investigației, sunt foarte eficiente din acest punct de vedere. Or, exact aceste metode au fost introduse încă de acum 10-15 ani în țări cu sisteme educaționale performate”, au declarat reprezentanții CEAE.
În baza acestui parteneriat, profesorii din Prahova, alături de alte 50 de cadre didactice din București, vor fi formați în acest an să utilizeze la clasă metoda investigației, metodă prin care elevii vor avea șansa să realizeze investigații, experimente și proiecte conectate la realitatea din jurul lor.