Luiza Rădulescu Pintilie
Peste 100000 de elevi de clasa I din întrega ţară au absolvit, în ultimii trei ani, cursurile unei şcoli cu totul speciale- „Şcoala siguranţei Tedi” şi alţi 41418- inclusiv din Prahova- li se vor alătura până la sfârşitul actualului an şcolar. De altfel, numărul elevilor înscrişi în ediţia actuală a proiectului educativ iniţiat şi implementat de către compania Maspex România prin brandul Tedi şi organizat în parteneriat cu Ministerul Educaţiei Naţionale şi cu Poliţia Română îl depăşeşte pe cel din fiecare an precedent, ceea ce argumentează interesul de care se bucură acest proiect şi confirmă utilitatea lui.Ce se învaţă la această şcoală specială? Ceva mai mult decât de actualitate pentru micii învăţăcei şi apoi de folos pentru întreaga lor viaţă: cum să conştientizeze pericolele care îi înconjoară, cum să le evite şi cum să le gestioneze. Astfel, într-un mod creativ, elevii vor învăţa reguli de siguranţă rutieră, de siguranţă la joacă sau cum să navigheze în siguranţă pe internet. Organizatorii şi coordonatorii proiectului evidenţiază că scopul campaniei este acela de a-i informa pe copii asupra potenţialelor pericole, oferindu-le în acelaşi timp şi soluţii prin metode educative adaptate nivelului lor de vârstă şi de înţelegere.Tedi- personajul îndrăgit de copii- asigură gratuit suportul didactic, toate materialele educative fiind nu numai atractive, dar şi adaptate cerinţelor de învăţare prin joc, având în vedere vârsta de 6-7 ani a elevilor, exact perioada de viaţă când aceştia se dezvoltă din punct de vedere cognitiv, fizic, social şi emoţional prin joacă. Practic, „lecţiile” nu îşi propun să asigure o învăţare pe de rost a informaţiilor, ci asimilarea unor cunoştinţe şi formarea unor deprinderi pe care apoi copilul să le poată folosi în diversele situaţii de viaţă în care este pus în fiecare zi acasă, la şcoală, pe stradă, în relaţiile cu cei cunoscuţi dar şi cu necunoscuţi. De exemplu, în cadrul unor astfel de lecţii, copiii au aflat cum să recunoască manifestările de tip bullying (definit ca fiind un comportament ostil/de excludere și de luare în derâdere a cuiva, de umilire), cum pot fi rezolvate într-un mod nonviolent situaţiile conflictuale, dar şi despre frumuseţea şi utilitatea relaţiilor de prietenie sau a jocurilor din timpul pauzei. Nu întâmplător, proiectul se desfăşoară în parteneriat cu Ministerul Educaţiei Naţionale şi cu Poliţia Română.