F. T.

Prezentam, în ziarul de ieri, modul general în care urmează a se derula activităţíle de judecată la Curtea de Apel Ploieşti şi la Tribunalele şi Judecătoriile arondate.
Dar, aşa cum nici practica judiciară nu este, uneori, unitară, tot aşa, fiecare instanţă şi-a adaptat măsurile de protejare a angajaţilor şi a justiţiabililor în funcţie de spaţiile în care îşi derulează activitatea, competenţa, afluxul de dosare ş.a.m.d.
În acest context, Judecătoria Ploieşti a decis ca, începând de ieri, 15 mai 2020, să îşi reia gradual activitatea, cu respectarea unor măsuri – prezentate într-un comunicat de presă – din care stipulăm „1. Listele de ședință vor fi structurate pe calupuri de dosare, pentru intervale de 45 de minute, cu pauze de câte 15 minute între calupuri, pentru igienizarea și aerisirea sălilor.2. Se recomandă justițiabililor să evite prezența la sediul instanței, dacă aceasta nu este absolut necesară, prin utilizarea aplicației TDS (acces electronic la dosar), transmiterea documentelor exclusiv în format electronic, solicitarea judecării în lipsă sau amânarea judecării, pe considerente de boală, dacă este cazul.3. Lista dosarelor pentru fiecare zi, cu intervalele orare alocate, va fi publicată pe portalul instanței cu cel puțin două zile înaintea termenului stabilit pentru ședință, precum și la intrarea în instanță- în ziua ședinței.4. Programul de lucru cu publicul se va desfășura astfel: Arhivă Curentă, Registratură, Biroul de Informare și Relații Publice- zilnic, între orele 09.00 – 12.00; Program Arhivă pentru executori -Luni și Joi, orele 12.00 – 13.00; Program Arhivă pentru experți: Marți ,orele 12.00 – 13.00; Arhivă Veche – Luni, Miercuri și Vineri, orele 09.00 – 12.00; Ridicare recipise CEC și eliberare acte judiciare- Marți și Joi, între orele 10.00 – 12.00; Biroul Persoane Juridice- Luni, Miercuri și Joi, orele 11.30 – 12.305. Accesul la compartimentele Arhivă și Registratură se va face EXCLUSIV în baza unei programări telefonice efectuate cu cel puțin două zile înainte.
Programările se fac la următoarele numere de telefon: Pentru Arhivă (atât pentru cea curentă, cât şi pentru cea veche): 0786381220; pentru Registratură: 0786381229; pentru înregistrare cereri de chemare în judecată: 07863813396. Programările vor fi efectuate cu respectarea următoarelor limite: Arhiva Curentă – calupuri de câte 4 persoane (2 avocați și 2 justițiabili) la fiecare 30 de minute; Executori judecătoreşti – calupuri de câte 4 persoane la fiecare 30 de minute; Experți – Calupuri de câte 4 persoane la fiecare 30 de minute; Arhiva Veche – calupuri de câte 4 persoane la fiecare 30 de minute; Registratură – calupuri de câte 6 persoane la fiecare 30 de minute (dintre care 3 avocați și 3 justițiabili)”. Urmează ca în ziarul de luni să prezentăm modul în care Tribuanul Prahova gestionează desfăşurarea, în condiţii de prevenire şi securitate, a activităţilor specifice acestei instanţe.