F.T.

Începând de ieri, 26  iunie, pentru împiedicarea răspândirii virusului  SARS COV-2,  conducerea Curţii de Apel Ploieşti a hotărât suspendarea programului cu publicul la compartimentele  „Arhivă”, „Registratură”,  şi  „Biroul de Relaţii  şi Informare cu Publicul”.
Măsura este valabilă până în data de 10 iulie a.c., şi  a fost luată  după ce  mai mulţi angajaţi ai instituţiei  – potrivit unor surse, patru –  au fost depistaţi  pozitiv  la testul COVID.
În afară de măsura suspendării  activităţii cu publicul amintită mai sus,  s-au mai decis –  după cum se precizează într-un comunicat de presă al Curţii de Apel – următoarele:  „Se anulează  programările on-line  efectuate pentru această perioadă (n.n., 26 iunie – 10 iulie);  Se suspendă programările on-line efectuate pentru această perioadă; Activitatea acestor compartimente (” Arhivă”, „Registratură”   şi  ” Biroul de Relaţii şi Informaţii cu  Publicul” – n.n.)  se va desfăşura exclusiv on-line şi/ sau telefonic”.
Reamintim că în data de 18 iunie 2020, după cum se preciza într-un comunicat al Biroului de Informaţii şi Relaţii cu Publicul (BIRP) al Curţii de Apel Ploieşti,  „un salariat  aparţinând  personalului auxiliar al acestei instanţe a fost confirmat pozitiv ca fiind infectat cu virusul COVID (cororavirus). (…) Conducerea  instanţéi, împreună cu  Direcţia de Sănătate Publică Prahova,  au stabilit   măsurile ce urmează a fi aplicate, aici incluzându-se  dezinfectarea  în totalitate a sediului, dar şi o anchetă epidemiologică  specifică unor astfel de situaţii. Pe cale de consecinţă, sunt  în curs de efectuare toate comunicările impuse de protejarea celor care îşi desfăşoară activitatea în instanţă,  inclusiv procurori, avocaţi experţi şi justiţiabili”