V. Stoica

Autoritatea locală din singurul oraș prahovean care derulează un proiect propriu pentru construirea unei șosele de centură, Primăria Vălenii de Munte a trecut de faza deschiderii ofertelor depuse de firmele interesate de pregătirea documentației destinate variantei ocolitoare a orașului.
Dosarele depuse de cei doi ofertanți sunt acum în analiza comisiei de la Primăria orașului Vălenii de Munte, după evaluare, dacă vor fi respectate toate cerințele din caietul de sarcini, urmând să fie desemnat câștigătorul licitației, dintre cei doi participanți înscriși. În evaluare tehnică se află oferta depusă de SC Proiect-Construct Regiunea Transilvania și subcontractanții Proiectantul, Road Design ASP SRL, Sicap Project SRL și Total Business Land SRL, dar și cea depusă de asocierea formată din H.V.I.D. Consulting Group (lider de asociere), Global Service Proiect S.R.L. și Tehno Consulting Solution.
Centura orașului Vălenii de Munte se va desprinde din DN 1A în partea de sud, la intersecția cu DJ100G, pe raza comunei Gura Vitioarei, îl va ocoli pe partea de vest, se va racorda din nou la drumul național în partea de nord, în apropiere de intersecția cu Strada Drajnei, care asigură legătura cu DJ 102B cu județul Buzău. Practic, varianta de ocolire va trece prin comuna Gura Vitioarei și prin orașul Vălenii de Munte, dar va deservi și comuna Teișani, urmând să traverseze inclusiv calea ferată Ploiești-Măneciu de două ori, precum și DC17, DJ219, Valea Văleanca. Traseul total va avea o lungime de aproximativ 7 kilometri și ar urma să aibă câte o bandă pe sens pentru o viteză de proiectare de 90 km/h.
Prin proiect, se vor asigura colectarea și scurgerea apelor de pe carosabil și descărcarea lor prin intermediul șanțurilor și al podețelor, iar traversarea obstacolelor se va realiza prin pasaje, iar eventualele probleme de stabilitate a malurilor, rambleelor, respectiv debleelor se vor soluţiona prin lucrări de consolidare.
Toată lucrarea va asigura un nivel de siguranță adecvat atât pentru participanții la trafic, cât și pentru pietoni, iar lucrările propuse vor fi conform normativelor legislației în vigoare. Potrivit temei de proiectare, pentru viitoarea variantă ocolitoare trebuie ales un traseu optim, cu implicații minime asupra cadrului natural și vieții social-economice și cultural- istorice ale zonei pe care o va traversa. Printre condițiile alegerii celui mai bun traseu se află ocuparea unor suprafețe cât mai mici de teren, să evite cât mai mult zonele împădurite și construcțiile, astfel încât să nu fie nevoie de execuția unor demolări.