Într-un comunicat de presă al Inspectoratului General al Poliţiei Române (IGPR) se atrage atenţia asupra faptului că a fost sesizată o nouă modalitate de comitere a fraudelor online, prin asumarea de către anumiţi indivizi a identităţii unor personalităţi publice şi convingerea victimelor să investească în produse sau fonduri false. După cum se precizează într-un comunicat de presă al instituţiei, „prin ­această metodă, denumită și «celebrity impersonating scam», bănuiții folosesc imaginile și numele unor personalități publice sau celebrități din România sau internaționale, pentru a-i atrage pe oameni să investească în produse sau fonduri de investiții false. Modul de operare al acestei fraude poate varia, dar, de obicei, începe cu promovarea unei investiții care este legată de o celebritate cunoscută, pentru a-i face pe oameni să creadă că investiția este sigură și profitabilă. Persoanele bănuite pot folosi diverse mijloace pentru a-i contacta pe oameni, cum ar fi site-uri web false, anunțuri online, mesaje pe rețelele sociale sau e-mail-uri spam (…). Pentru a-i convinge pe oameni să investească, bănuiții pot folosi diverse tactici, cum ar fi prezentarea de declarații false, testimoniale, asigurări despre profituri rapide și mari, manipularea emoțională sau presiunea de a lua o decizie rapidă și neîntârziată. (…) Având în vedere aceste considerente, cetățenii trebuie să fie vigilenți și să cerceteze cu atenție orice oportunitate de investiție înainte de a investi bani reali și, totodată, să fie foarte precauți atunci când sunt contactați de o astfel de persoană și să nu se lase înșelați de promisiunile de îmbogățire rapidă”.