Ministrul Educației, Ligia Deca: Evaluarea digitalizată nu influenţează nici tipurile de subiecte, nici baremul, nici timpul de lucru al copiilor
Elevii de clasa a VIII-a vor susţine, astăzi, proba la Limba română din cadrul simulării Evaluării naţionale, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei.
Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, afirmă că evaluarea digitalizată nu influenţează nici tipurile de subiecte, nici baremul, nici timpul de lucru al copiilor, precizând că singura diferenţă este că lucrarea va fi secretizată automat, în momentul în care este scanată, în prezenţa elevilor.
„Evaluarea digitalizată nu influenţează nici tipurile de subiecte, nici baremul, nici timpul de lucru al copiilor – sunt cele cu care ei sunt deja familiarizaţi. Singura diferenţă, pentru elevi, este că lucrarea nu va mai fi secretizată de ei sau de profesorii asistenţi prin lipirea etichetelor, pentru că va fi secretizată automat, în momentul în care este scanată, în prezenţa elevilor”, a scris Deca pe Facebook, potrivit Agerpres. Ea a amintit că a anunţat vara trecută că evaluarea digitalizată va fi generalizată. „Ştiu că schimbarea poate fi privită cu reticenţă, însă pilotarea evaluării digitalizate doi ani consecutivi, apoi extinderea ei la bacalaureatul din toamna anului trecut pentru toţi candidaţii ne-au arătat că această schimbare înseamnă, în mod evident, un progres – unul de care avem nevoie”, a precizat ministrul Educaţiei.
Ministerul Educaţiei a publicat pe pagina de Facebook cele mai importante beneficii ale acestui proces, precum şi cele mai frecvente întrebări şi răspunsurile lor.
Mâine, elevii vor susţine proba la Matematică, iar elevii din partea minorităţilor naţionale vor participa, miercuri, la proba de Limba şi literatura maternă. Rezultatele vor fi comunicate pe 23 februarie. Simularea are ca scop familiarizarea elevilor cu rigorile unui examen real, dar şi optimizarea rezultatelor obţinute de către elevii din învăţământul preuniversitar la finalul studiilor gimnaziale. Comunicarea rezultatelor se va face anonimizat, utilizându-se codurile individuale care înlocuiesc numele şi prenumele candidaţilor.
Rezultatele obţinute la simulare sunt analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare în perspectiva examenelor din vara acestui an.
Notele la simulare nu se contestă şi nu se trec în catalog. Totuşi, în situaţiile excepţionale în care se doreşte consemnarea notelor în catalog, acest lucru se poate face în baza unei cereri scrise depuse de cei interesaţi.