• Din aceasta luna, CFR Calatori face un experiment pe ruta Ploiesti-Urziceni

Doua vesti bune pentru prahoveni vin din partea a doua societati feroviare – una particulara (Transferoviar Calatori – TFC) si cealalta – de stat (CFR Calatori). De la inceputul acestei luni, s-a reluat circulatia pe ruta Ploiesti Sud-Slanic si retur, cu patru perechi de trenuri puse „in miscare” de catre TFC. Reprezentantii acestei societati – care a castigat, in luna mai a acestui an, licitatia pentru preluarea sectiei neinteroperabile care face legatura intre municipiul resedinta de judet si „orasul sarii” – au pus la dispozitia calatorilor trenuri-automotor.
Potrivit unui comunicat de presa al Consiliului Judetean Prahova, orasul Slanic era singurul din tara care nu beneficia de transport cu trenul, iar pana la redeschiderea traficului pe calea ferata, accesul in oras se realiza numai cu autoturismele. Prezent la plecarea primei garnituri de tren din statia Ploiesti Sud spre Slanic, presedintele CJ Prahova, Mircea Cosma – un sustinator al reluarii circulatiei feroviare pe aceasta ruta – a declarat ca, prin redeschiderea traficului feroviar, va fi exploatat mult mai bine potentialul turistic al zonei, Salina Slanic isi va putea relua exporturile de sare, iar locuitorii zonei vor avea acces mai usor la locurile de munca din Ploiesti. Lucru care se vede chiar si pe pagina oficiala a TFC, pe care curg de la redeschiderea circulatiei mesaje din partea calatorilor, in special ale turistilor care isi petrec ultimele zile calduroase fie la Salina din Slanic, fie la baile sarate din acest oras.
Linia Ploiesti – Slanic este a doua cale ferata construita in Romania, dupa Bucuresti – Giurgiu, si a trecut, in ultimii ani, prin destule perioade in care sinele n-au mai scartait sub roti, iar buruienile napadisera spatiul dintre sine.

Surpriza pentru navetistii din… Dumbrava

Pe de alta parte, CFR Calatori – compania de stat care are mari probleme financiare – a facut o surpriza calatorilor care parcurg distanta pe calea ferata dintre Ploiesti Sud si Urziceni, introducand, de la 1 septembrie, patru noi perechi de trenuri „in regim cadentat” – din patru in patru ore -, pe aceasta ruta.
CFR Calatori a debutat cu patru perechi de automotoare, care pleaca din Ploiesti Sud la orele 5.25, 9.25, 13.25 si 17.25. In afara trenurilor nou-introduse, se mentin si celelalte garnituri pe ruta Ploiesti-Urziceni.
Potrivit reprezentantilor CFR Calatori, in acest sistem trenurile circula la intervale orare egale, oferind pasagerilor un program previzibil al orelor de plecare si mobilitate. Pretul tichetelor de calatorie este acelasi cu al biletelor pentru trenurile normale.
Violeta STOICA