Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului a marcat, luni, 15 martie, Ziua Mondiala a Drepturilor Consumatorului prin publicarea in Monitorul Oficial a unui ordin ce prevede noi reglementari privind informarea consumatorilor. Acesta va intra in vigoare in 30 de zile de la data publicarii. Ca noutate, operatorii economici care administreaza site-uri de vanzari, preluare de comenzi on-line si/sau publicitate la produse si/sau servicii cum ar fi comert electronic, servicii turistice, comercializare de pachete de servicii turistice sau bilete de avion, sunt obligati sa includa pe prima pagina a site-ului (home page) o legatura (link) catre adresa site-ului Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor – www.anpc.gov.ro – cu textul PROTECTIA CONSUMATORILOR – ANPC. De asemenea, pentru corecta informare a consumatorilor si pentru a le da acestora posibilitatea sa afle informatii referitoare la modul in care pot face sesizari sau reclamatii cu privire la produsele si/sau serviciile care le sunt puse la dispozitie, operatorii economici au obligatia sa afiseze: numarul de telefon denumit TELEFONUL CONSUMATORULUI: 0800 080 999 – linie telefonica gratuita din reteaua Romtelecom, dar si adresa si numerele de telefon/fax, cu tarif normal, si adresele de e-mail ale Comisariatelor Judetene pentru Protectia Consumatorilor. Afisarea informatiilor obligatorii trebuie sa se faca in campul vizual al consumatorului, langa casa de marcat ori langa orarul de functionare, in spatiul de comercializare sau, dupa caz, de prestare a serviciului, inclusiv a serviciilor turistice, de comercializare a pachetelor de servicii turistice sau bilete de avion.
Cristina DOBRE