Violeta Stoica

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a respins toate cele patru contestații privind procedurile de achiziție a serviciilor de elaborare a studiilor de fezabilitate și a proiectelor tehnice pentru drumurile de mare viteză care să facă legătura între Ploiești și Pașcani, respectiv pe tronsoanele Ploiești-Buzău, Buzău-Focșani, Focșani-Bacău și Bacău-Pașcani.
Potrivit reprezentanților CNAIR, în luna decembrie a anului trecut au fost formulate contestaţii cu privire la conţinutul caietului de sarcini, iar CNSC a respins toate criticile contestatoarei referitoare la obţinerea acordului de mediu şi solicitarea de eliminare din caietul de sarcini a unor riscuri aflate în sarcina viitorului prestator, dispunând doar revizuirea caietului de sarcini.
“CNAIR SA va pune în aplicare deciziile CNSC pentru toate cele patru proceduri de atribuire, va răspunde în perioada imediat următoare la solicitările de clarificare transmise de operatorii economici interesaţi. Compania va desuspenda procedurile de atribuire şi va prelungi cu un termen rezonabil data limită de depunere a ofertelor. Reamintim că în data de 24.11.2016 au fost publicate anunţurile de participare în SEAP pentru cele patru proceduri, termenul limită pentru depunerea ofertelor fiind data de 05.01.2017”, au precizat reprezentanţii CNAIR.
Deși poartă denumirea de drumul de mare viteză Ploiești-Buzău, construirea arterei rutiere va pleca de pe raza comunei Dumbrava, unde ar trebui să apară o legătură cu autostrada existentă București – Ploiești.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere consideră că viitorul contract de elaborare a studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru tronsonul dintre Dumbrava și Buzău ar putea să ajungă să coste circa șase milioane de euro, adică, în moneda națională, aproximativ 27 de milioane de lei.
Obiectul contractului care ar viza serviciile menționate ar cuprinde inclusiv asistența tehnică destinată pregătirii aplicației de finanțare – pentru că se dorește ca acest obiectiv de infrastructură rutieră să fie finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM).
Potrivit aceleiași documentații, lungimea estimată a tronsonului de la Dumbrava la Buzău – parte a drumului expres care ar trebui să lege sudul de nordul țării – va fi de 65 de kilometri, iar viteza de proiectare va fi de 120 de kilometri pe oră. Așa cum se prevede în cazul construirii oricărui drum de mare viteză, și această arteră de circulație va trebui să țină cont de faptul că ar putea să fie transformată în autostradă, respectiv extinsă stânga-dreapta.