Societatea Naţională a Sării, singurul producător de sare din România, a înregistrat, în primele şase luni din 2017, un profit net de peste 47 de milioane de lei, reprezentând o creştere cu 84% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit rezultatelor financiare publicate.
Cifra de afaceri netă în primul semestru din 2017 a înregistrat o creştere cu 35,12% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, structurată pe vânzări de sare gemă (pentru deszăpezire drumuri, industria chimică şi alimentară), sare în soluţie, sare recristalizată, calcar, venituri din transport auto marfă şi saleduct, venituri din activităţi turistice (închirieri spaţii comerciale, vizitări mine turistice, restaurante, baruri, ştranduri) şi a fost determinată de creşteri de vânzări pe fiecare categorie de produs. Cea mai importantă creştere de vânzări a fost înregistrată la vânzările de sare gemă, în creştere cu circa 40% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, din care ponderea cea mai mare o reprezintă sarea gemă pentru deszăpezire. Numărul de turişti care au vizitat salinele Salrom a crescut cu 13%, faţă de perioada similară a anului trecut.
În prima jumatate a anului 2017, marja din exploatare (EBITDA) a înregistrat o creştere cu 54% faţă de perioada similară din 2016, de la 44,6 milioane de lei la 30 iunie 2016 la 68,6 milioane de lei la 30 iunie 2017.