Ana Maxim

Muște în bucătării, cârnați, mici și foi de plăcinte expirate, ouă depozitate lângă legume și fructe. Acestea sunt doar câteva dintre problemele descoperite de reprezentanții Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Prahova în unitățile turistice din Prahova, care ar fi putut pune în pericol sănătatea turiștilor. 69 de acțiuni de control au fost efectuate în perioada iunie- august de către CJPC în Sinaia, Bușteni, Azuga, Breaza, Câmpina, Telega, Băicoi, Slănic, Cheia, Valea Doftanei, fiind vizate 38 de unități de alimentație publică și nouă hoteluri. Pe lângă neregulile amintite, comisarii au mai descoperit că în unele restaurante nu se respectau condițiile de păstrare –depozitare prescrise de producător pentru materiile prime, preparate culinare, cum ar fi ciorbe, orez, carne fiartă – păstrate în stare congelată și refrigerată sau păstrate de pe o zi pe alta, dar şi lipsa elementelor de identificare a materiei prime utilizate în procesul de gătire a preparatelor culinare (pentru carne de porc, carne de pasăre, brânză, înghețată, fructe congelate, mici, murături etc.), nerespectarea stării termice prescrise de producător, aparate de măsură neverificate metrologic, utilizarea de cântare neomologate, ustensile deteriorate, cu depuneri, rupte, uzate, deficiențe privind informarea consumatorilor cu privire la ingredientele alergene sau cele care pot provoca intoleranța. În unele hoteluri, nu erau afișate tarifele la cazare și autorizațiile de funcționare, însemnele de clasificare, lipseau informații despre serviciile suplimentare prestate atât gratuit cât și contracost. În plus, în unele camere pregătite de hotelieri pentru cazarea turiștilor, au fost găsite perne pătate și uzate. Neregulile au fost descoperite în stațiunile Telega, Băicoi, Bușteni, Slănic și Valea Doftanei, iar amenzile aplicate au totalizat 335.000 de lei. În perioada verii, reprezentanții Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Prahova au efectuat în județ și șase acțiuni de control în vederea cercetării unor reclamații primite de la consumatori. Reprezentanții instituției sfătuiesc turiștii care și-au programat vacanțe pentru perioada următoare să se informeze în legătură cu tarifele de cazare care trebuie, de altfel, să fie afișate la recepția unităților turistice, să solicite să vadă camera repartizată înainte de a lua decizia să se cazeze la unitatea respectivă, să fie atenți ca preparatele culinare să aibă un aspect și miros plăcut, specific preparatului respectiv, preparatele culinare să fie prezentate în lista de meniu, cu menționarea ingredientelor și a gramajului, vesela, tacâmurile să fie curate și în stare integră şi, nu în ultimul rând, să cumpere numai din locuri și spații autorizate.