Un studiu arată că există trei tipuri care reprezintă comportamentul consumatorului: nomadul, jucătorul şi negustorul, iar mai mult de jumătate dintre cei chestionaţi (52%) doresc oferte personalizate în magazin, pe baza datelor personale din contul lor de fidelitate la magazin, în timp ce 82% vor să aibă posibilitatea de a returna o achiziţie online, potrivit news.ro.
Oracle a anunţat constatările din acest an ale unui studiu global care a cuprins evaluarea a 15.607 de consumatori din patru regiuni principale: EMEA (Franţa, Germania, Italia, India, Spania, Suedia, Regatul Unit), NA (Canada, SUA), LAD (Brazilia, Chile, Columbia, Mexic) şi JAPAC (Australia, China) pentru a identifica preferinţele şi atitudinile lor cu privire la comerţul cu amănuntul. Pe fundalul unui peisaj al comerţului remodelat în mod radical de inovaţiile digitale, din raport reies trei macro tendinţe la nivel global în ceea ce priveşte comportamentul consumatorilor: un consumator total omnichannel, care profită de un mix de puncte de angajament digitale şi fizice; un cumpărător experimentat, care caută experienţe comerciale noi, inovatoare şi bazate pe tehnologie şi un vânător care ţine seama de preţ, mereu în căutarea celui mai bun raport calitate-preţ”, arată raportul, intitulat „Comerţul cu amănuntul în 4 dimensiuni: Să înţelegem comportamentul consumatorului într-o eră a relativităţii”.
„Pentru a echilibra aceste tendinţe comportamentale şi a reuşi să ajungă la aceşti consumatori, mărcile trebuie să genereze inovaţii pe trei fronturi”, a spus Ray Carlin, vicepreşedinte senior şi director general al Oracle Retail. Nomadul este un cumpărător agil, care nu este loial unei mărci sau unui canal şi care va analiza mai multe opţiuni de a studia şi de a localiza produsele înainte de a cumpăra.
Din studiu a reieşit că 42% dintre consumatorii din această categorie cumpărăacum atât online, cât şi din magazin în fiecare săptămână, iar 73% vor să returneze cumpărăturile online la un magazin cu amănuntul. În acelaşi timp, 55% vor să verifice stocul produselor pe mobil în timp ce se află în magazin. Jucătorul foloseşte tehnologia pentru a-şi conduce şi a-şi direcţiona experienţa de cumpărare şi caută mărci care reinventează călătoria cumpărătorului.
Un procent de 44% dintre familii au menţionat că vânzătorii virtuali sunt importanţi, 35% sunt favorabili ideii de livrare aproape în timp real prin drone sau maşini fără şofer. De asemenea, 43% adoră ideea de a putea să tipărească tridimensional articole de modă personalizate. Pentru genul negustor, comportamentul de cumpărare este dirijat de fiorul câştigului şi de reduceri. 84% spun că preţurile competitive şi promoţiile în primul rând sunt aspectele cele mai importante ale experienţei lor de cumpărare.