Vânzările auto au urcat la maximul ultimilor 10 ani

În primele două luni ale anului 2018 au fost vândute cele mai multe maşini din ultimii 10 ani, în creştere cu 27% faţă de anul trecut, iar modelul Dacia Duster a fost cel mai vândut, cu 1.670 de unităţi, urmat de Dacia Duster şi Dacia Sandero, arată APIA, într-un comunicat, preluat de Mediafax.
La nivel european, România a înregistrat o creştere de 33,6%, una dintre cele mai mari ascensiuni din UE în acest sector, iar vânzările au fost susţinute, în principal, de persoanele juridice, care acoperă 76% din totalul achiziţiilor de autoturisme realizate în primele două luni ale anului.
„Numărul de autoturisme achiziţionate de către persoanele fizice în prime două luni din 2018 a fost de 4.026 de unităţi, cu 47% mai mare decât cel aferent perioadei similare de anul trecut (2.741 de unităţi); ca urmare, şi ponderea lor a crescut în 2018 la 24% de la 21% în 2017. Este însă de remarcat că această creştere importantă (la fel ca şi cea de anul precedent) a avut loc în afara programului Rabla, de fapt chiar înaintea demarării sale, ceea ce arată în mod foarte clar faptul că, în actuala conjunctură economică favorabilă, acest program nu mai este la fel de important în ceea ce priveşte decizia achiziţiei unui autovehicul”, au precizat reprezentanţii Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
În ceea ce priveşte maşinile second-hand, în marea lor majoritate nefiscalizate, în primele două luni din 2018 au fost înmatriculate 79.102 unităţi (cu 3,5% mai multe decât în aceeaşi perioadă din 2017).
Specialiştii din sector spun că este previzibil ca şi în acest an să fie aduse în ţară un număr relativ similar de autoturisme, adică peste 520.000 de unităţi. În acest an se observă o schimbare a vârstei acestor autoturisme rulate, creşterile de volume fiind datorate, în mare parte, celor mai noi de 7 ani.
În funcţie de tipul de combustibil, ponderea autoturismelor cu motoare pe benzină continuă să crească, ajungând să deţină după primele două luni din 2018 un procent de 52,5% din total, semnificativ mai mare comparativ cu ponderea pe care o avea în aceeaşi perioadă a lui 2017 (43,6%).
În funcţie de culoarea preferată, alb şi gri domină în continuare cererea, acestea înregistrând ponderi de 28,6% şi respectiv, 23% din totalul preferinţelor. Urmează albastrul, cu 17,2%, şi negru cu 10,8%.
În funcţie de ţara de provenienţă a autoturismelor, situaţia se prezintă astfel: 26,5% provin din România, 24,1% din Germania, 12,6% sunt din Cehia; 6,2% din Spania şi 5,6% din Turcia.