Tinerii născuţi după anul 1980 (generaţia „millennials”) au devenit cel mai puternic grup de consumatori din lume, preferinţele lor modificând profilurile afacerilor în numeroase ţări, inclusiv în Statele Unite şi în China, deşi mulţi membri ai acestei generaţii sunt nemulţumiţi de societate, comentează Financial Times, preluat de Mediafax.
„Maturizarea celor aproximativ două miliarde de tineri de această vârstă din întreaga lume nu este doar o schimbare de generaţie: este şi o modificare a etnicităţii şi naţionalităţilor. Patruzeci şi trei la sută dintre tinerii americani din această categorie sunt din rasa nonalbă, iar tinerii din Asia îi depăşesc masiv numeric pe cei din Europa şi din SUA. În pofida fostei politici prin care familiile aveau dreptul la un singur copil, China are acum 400 de milioane de tineri din categoria respectivă, de cinci ori mai mulţi decât în SUA (şi mai mulţi decât întreaga populaţie a SUA), în timp ce Morgan Stanley estimează că aproximativ 410 milioane de tineri din India vor cheltui 330 de miliarde de dolari anual până în 2020. Tinerii din această categorie au ajuns la ceea ce băncile numesc «cea mai importantă grupă de vârstă pentru activităţi economice», cea în cadrul căreia sunt create familiile, se nasc copii, iar banii sunt cheltuiţi nu doar pentru plimbări şi vacanţe, ci şi pentru crearea unui mediu stabil de locuit”, subliniază editorialiştii FT, notând că tehnologiile informaţionale, Internetul joacă roluri importante în modul de viaţă şi în obiceiurile acestor oameni.
„Pesimismul generaţiei mele este legat de sentimentul că nu pot schimba lucrurile. Dacă nu ai suficienţi bani, nu ai sentimentul că eşti integrat. Acum, dat fiind că am o familie, sunt fericită că mâncarea pentru copii este mai bună, după cinci ani în care oamenii au exprimat nemulţumire în legătură cu produsele anumitor mărci”, subliniază Ella Kieran, un manager în vârstă de 31 de ani.
În Statele Unite şi în Europa, mulţi tineri sunt din ce în ce mai dezamăgiţi pe măsură ce ating maturitatea. Un studiu realizat de organizaţia nonguvernamentală britanică Resolution Foundation arată că pesimiştii sunt de două ori mai numeroşi decât optimiştii în privinţa şanselor de îmbunătăţire a activelor lăsate de părinţi. De asemenea, mulţi nu au încredere nici în organizaţii, nici în persoane. Un studiu efectuat de Institutul Pew în 2014 arăta că doar 19% dintre tineri aveau încredere în ceilalţi. „Această generaţie este incredibil de sceptică faţă de instituţii guvernamentale şi mari companii”, confirmă Keith Niedermeier, profesor la Institutul economic Wharton.
Tinerii din Asia au multe caracteristici în comun cu cei din Occident, dar nu sunt preocupaţi atât de mult de lipsa siguranţei. Sunt încrezători că vor avea vieţi mai bune decât părinţii lor, mai ales în China. Cei din China „sunt foarte optimişti despre viitor şi sunt dornici să cheltuiască mult”, explică Jessie Qian, unul dintre directorii regionali ai KPMG.
Preferinţele noii generaţii au efecte profunde asupra modelelor de consum, iar efectele continuă să apară. În economiile emergente şi în dezvoltare trăiesc acum 86% dintre membri acestei generaţii, iar Banca Mondială estimează că veniturile tinerilor chinezi vor deveni mai mari decât ale celor din SUA până în 2035. Industria bunurilor de lux tinde să se orienteze spre Asia, unde mărcile de prestigiu sunt considerate garanţii ale calităţii, concluzionează Financial Times.