N.D.

Printre cele 32 de oraşe de la nivel naţional care s-au alăturat competiţiei „Hai în pauza de mișcare”, parte a programului Bucurie în Mișcare, două sunt din Prahova, respectiv Ploieşti şi Câmpina. Acţiunea, care a debutat pe data de 5 martie şi se va încheia mâine, își propune să atragă atenția asupra nevoii de mișcare ca soluție la stresul vieții cotidiene și se adresează persoanelor, organizațiilor și entităților preocupate de sport și de un stil de viață sănătos.
Potrivit organizatorilor, în competiția „Hai în Pauza de Mișcare” – ce are drept miză câștigarea dreptului de a fi gazdă a festivalului “Bucurie în Mișcare” – cele 32 de orașe sunt împărțite în patru grupe, în funcție de mărime, şi își vor adjudeca premiul amintit primele trei clasate din fiecare grupă. Cu două zile înainte de finalul acţiunii, oraşul Ploiești se afla pe locul 7 în grupa sa (din 8), iar Câmpina pe locul 6 în grupa sa (din 8). În ce constă implicarea locuitorilor din cele două oraşe prahovene care participă la această competiţie? Fiecare persoană care a împlinit 16 ani își poate susține orașul postând pe Facebook și /sau Instagram o imagine sau un video în care arată cum face mișcare (pașii competiției sunt publicați pe site-ul www.bucurieinmiscare.ro). Fiecare postare valorează 10 puncte, iar orașele care adună cel mai mare punctaj câștigă, aşa cum au precizat organizatorii, rolul de gazdă a festivalului Bucurie în Mișcare. Anul acesta, vor fi organizate 12 astfel de festivaluri, programate în perioada mai – iunie, care vor include zeci de activități în aer liber, demonstrații și concursuri diverse.
Scopul acestei competiţii a plecat de la realitatea conform căreia foarte mulţi români sunt obezi sau supraponderali, cauza fiind aceeaşi – lipsa mişcării. Şi mai grav este însă faptul că socializarea din curtea blocului sau de pe uliță a fost înlocuită de rețelele sociale virtuale, un copil petrecând aproape 23 de ore pe săptămână în faţa calculatorului sau a televizorului. Tocmai de aici şi denumirea programului “Bucurie în Mişcare”, care îşi propune promovarea sportului și a mișcării în comunitate. Iar provocarea ca în cadrul acestei competiţii mişcarea să fie făcută publică a fost lansată şi ca urmare a faptului că, se ştie, foarte mulţi doresc să-şi anunţe prietenii, prin intermediul reţelelor de socializare, atunci când fac ceva inedit.