Deranjata si chiar speriata de turnura pe care a luat-o practica social-democratilor de a-si da cu parerea fara a gandi de doua ori inainte de rostirea cuvintelor, conducerea PSD a elaborat si va implementa, in propria conduita, un ghid ce va trebui respectat de la vladica pana la opinca. S-a ordonat, asadar, „Asculta comanda la mine!” si fiecare va executa neabatut cele prevazute in codul cu pricina care vizeaza, exclusiv, strategia de comunicare a reprezentantilor PSD de la toate nivelurile.
Prima porunca este si cea mai bine gandita: indiferent ce problema se abordeaza intr-un dialog sau altul, esential este ca prilejul sa fie folosit pentru lansarea mesajelor partidului. Adica, daca vorbim despre Bechtel, PSD-ul este cel mai tare; daca se abordeaza “Rompetrol” – tot PSD este cel mai mare partid; daca cineva spune coruptie, atunci PSD este cel mai cel mai dintre cei mai curati… Procedeul pare astfel a fi o varianta moderna a exprimarii elevului din schita lui Nenea Iancu, care avea acelasi raspuns – despre castravete – pentru orice intrebare a magistrului.
In respectarea acestui cod al castravetelui, social-democratii vor trebui sa dovedeasca o abilitate si un talent deosebite – pentru a nu fi deconspirati, si sa nu vorbeasca despre problemele partidului mai mult decat poate fi retinut de auditor. In acelasi timp, despre adversari, pot sa cleveteasca precum o moara hodorogita, vrute si nevrute, pana-i innegresc de tot.
Oprindu-ne aici cu detaliile, sa mentionam punctele tari ale codului de conduita PSD-ist pe care le vor urmari toti membrii organizatiilor: 1. Partidul este cel mai tare din parcare; 2. Ne vom intoarce la guvernare; 3. Coalitia puterii se macina; 4. Noi suntem competenti, ei – niste amatori si incompetenti, cazuti in Piata Victoriei precum musca-n lapte!
Cine nu va invata „pe dinafara” codul va ramane repetent.
Leon CHIRILA