Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM) a lansat portalul Serviciul Electronic de Medierea Muncii – https://www.semm.ro – prin care se urmăreşte sprijinirea persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă, precum şi angajatorii în identificarea personalului corespunzător, în condiţii de securitate şi confidenţialitate. Astfel, dacă o persoană este deja înregistrată în evidenţele ANOFM, aceasta va avea un cont deja creat în cadrul portalului, activarea acestuia putându-se face online sau la unităţile teritoriale ale agenţiei. În cazul în care persoana nu se află în evidenţele agenţiei, se poate înregistra folosind formularul de înregistrare al portalului. Tototată, prin intermediul portalului persoanele interesate în găsirea unei slujbe pot căuta ofertele de locuri de muncă, după anumite criterii, îşi pot publica
CV-ul şi o scrisoare de intenţie, îşi pot modifica datele de contact. Portalul oferă anumite facilităţi şi pentru angajatori. Astfel, dacă un angajator a depus anterior o ofertă de locuri de muncă vacante la structurile teritoriale ale ANOFM, contul lui în cadrul portalului este creat automat, iar activarea se poate face, de asemenea, online sau la unităţile teritoriale ale agenţiei. În cazul în care angajatorul nu a mai depus până acum o ofertă de locuri de muncă vacante trebuie să depună o ofertă la unităţile teritoriale ale agenţiei pentru a i se genera automat un cont de acces. La rândul lor, angajatorii înregistraţi pot căuta, în baza de date, persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, pot vizualiza detalii despre persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, precum şi detalii privind afişarea listei de oferte de locuri de muncă pentru un utilizator angajator autentificat. În plus, portalul menţionat mai pune la dispoziţia utilizatorilor săi şi alte secţiuni, printre care se numără „Ştiri şi legislaţie specifică”, „Descărcare formulare”, „Ajutor”, „Întrebări frecvente”, „Chestionar”, „Versiuni de browser”, „Informaţii legale”, ,,Implementarea serviciilor EURES (ISCO 80)’’. În ceea ce priveşte locurile de muncă disponibile în acest portal, acestea se regăsesc şi în oferta de locuri de muncă a portalului Eures Europa. În opinia reprezentanţilor ANOFM , funcţionalitatea importantă adusă de portalul amintit pentru beneficiarii serviciilor oferite de către agenţie, prin structurile teritoriale, este aceea că realizează automat corespondenţa între ofertele de locuri de muncă depuse de angajatori şi cererea de muncă constituită pe baza CV-urilor persoanelor aflate în cautare de locuri de muncă vacante şi, mai mult decât atât, portalul notifică automat persoana aflată în căutarea unui loc de muncă de apariţia unei oferte corespunzătoare CV-ului acestuia. Un alt aspect important este şi acela că actualizarea ofertelor se face zilnic, şi în plus, în mod automat Serviciul electronic de mediere a muncii permite ca toate ofertele de locuri de muncă disponibile în România să fie preluate şi de portalul eures.europa.eu. Potrivit reprezentanţilor ANOFM, în viitor, se doreşte să existe şi posibilitatea ca angajatorii să se înregistreze şi să posteze ofertele de locuri de muncă vacante direct pe acest portal.
C. DOBRE